Myynnin lisääminen hiusalan tukkuyrityksen noutomyymälöissä
Kinnunen, Jenni (2009)
Kinnunen, Jenni
Laurea-ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200911266264
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200911266264
Tiivistelmä
Opinnäytetyö tehtiin Hairmail Oy:lle, joka on hiusalan tuotteita myyvä tukkuyritys. Hairmailin asiakkaisiin lukeutuu hiusalan ammattilaisten ja opiskelijoiden lisäksi kauneudenhoitoalan ammattilaisia. Hairmailin valikoimaan kuuluu hiustenhoito-, hiustenmuotoilu-, hiuskemian-, kasvojenhoito- ja kynsienhoitotuotteet sekä meikkejä, laaja valikoima tarvikkeita ja kampaamokalusteita.
Tutkimusmenetelmänä käytettiin kvantitatiivista eli määrällistä ja osittain kvalitatiivista eli laadullista menetelmää. Sen tarkoituksena oli selvittää asiakkaiden tuotevalintoihin ja osto-käyttäytymiseen vaikuttavia tekijöitä. Tutkimuksella haluttiin myös selvittää, millaisia mieli-piteitä asiakkailla oli Hairmail-asiakaslehdestä, -myymälästä, tuotevalikoimasta ja tuotetar-jouksista.
Tutkimuslomakkeita jaettiin Hairmailin kolmeen myymälään yhteensä 180 kappaletta, joista hyväksyttyjä vastauksia palautui 104 kappaletta, eli vastausprosentti oli 57,8%. Asiakkaat olivat erityisen tyytyväisiä Hairmail-myymälöiden asiakaspalveluun, siisteyteen ja hyvään sijaintiin.
Tutkimusmenetelmänä käytettiin kvantitatiivista eli määrällistä ja osittain kvalitatiivista eli laadullista menetelmää. Sen tarkoituksena oli selvittää asiakkaiden tuotevalintoihin ja osto-käyttäytymiseen vaikuttavia tekijöitä. Tutkimuksella haluttiin myös selvittää, millaisia mieli-piteitä asiakkailla oli Hairmail-asiakaslehdestä, -myymälästä, tuotevalikoimasta ja tuotetar-jouksista.
Tutkimuslomakkeita jaettiin Hairmailin kolmeen myymälään yhteensä 180 kappaletta, joista hyväksyttyjä vastauksia palautui 104 kappaletta, eli vastausprosentti oli 57,8%. Asiakkaat olivat erityisen tyytyväisiä Hairmail-myymälöiden asiakaspalveluun, siisteyteen ja hyvään sijaintiin.