Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Eat&Joy Maatilatori shop in shop -konseptin toimivuus Kannelmäen Prismassa

Leinonen, Linda; Hiltunen, Janika (2012)

Avaa tiedosto
Hiltunen_Janika_Leinonen_Linda.pdf (894.0Kt)
Lataukset: 


Leinonen, Linda
Hiltunen, Janika
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012121018808
Tiivistelmä
Lähi- ja luomuruoan suosio on kasvussa, koska kuluttajat arvostavat entistä enemmän ravinnon laatua, terveellisyyttä ja ympäristöystävällisyyttä. Niiden saatavuus koetaan kuitenkin hankalaksi, koska kauppojen valikoimat ovat suppeat. Eat&Joy Maatilatorin shop in shop -konsepti Kannelmäessä mahdollistaa pientuottajien tulon hypermarkettiin ja tarjoaa asiakkaille laajemman tuotevalikoiman.

Opinnäytetyön aiheena on tutkia Eat&Joy Maatilatorin shop in shop -konseptin toimivuutta Kannelmäen Prismassa. Työn tavoitteena on tuottaa yritykselle analysoitua tietoa asiakkaiden ja työntekijöiden mielipiteistä konseptin toimivuudesta. Työ on toimeksianto Eat&Joy Maatilatorilta.

Tutkimus toteutettiin informoituna kyselynä Kannelmäen Prisman Eat&Joy Maatilatorin pisteessä käyneille asiakkaille ja puolistrukturoituna haastatteluna Prisman työntekijöille sekä Eat&Joy Maatilatorin edustajalle, syyskuun lopussa ja lokakuun alussa 2012. Kyselyn tarkoituksena oli kartoittaa asiakkaiden mielipiteitä Eat&Joy Maatilatorin palvelusta ja tuotteista sekä lähi- ja luomuruoasta. Haastattelun tarkoituksena oli syventää kyselyn tuloksia ja selvittää työntekijöiden näkemyksiä shop in shop -konseptin toimivuudesta.

Kyselyn tulokset osoittivat, että lähi- ja luomuruokakäsitteet eivät ole selviä asiakkaille. Merkittävin syy ostaa lähiruokaa oli pientuottajien tukeminen. Suurimmat esteet Eat&Joy Maatilatorin tuotteiden ostamiselle olivat korkea hinta ja tietämättömyys tuotteista. Haastateltavien näkemysten perusteella Eat&Joy Maatilatorin shop in shop -konsepti toimii hyvin Kannelmäen Prismassa ja on otettu vastaan ongelmitta.

Tutkimuksen perusteella Kannelmäessä riittää kysyntää Eat&Joy Maatilatorin shop in shop -konseptille, mutta koko asiakaspotentiaalia ei ole vielä hyödynnetty. Konseptin toimivuutta voitaisiin kehittää lisäämällä potentiaalisten asiakkaiden tietoisuutta Eat&Joy Maatilatorin tuotteista ja panostamalla pisteen houkuttelevuuteen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste