Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Mikkelin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Mikkelin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Ravintola DeXin markkinointiviestintäsuunnitelma

Vanttinen, Paivi (2012)

 
Avaa tiedosto
Vanttinen_Paivi.pdf (1.025Mt)
Lataukset: 


Vanttinen, Paivi
Mikkelin ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012120618582
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni tavoitteena ja kehittämistehtävänä on markkinointiviestintäsuunnitelman laatiminen Ravintola Dexille. Viitekehyksessä käsittelen markkinointiviestinnän peruskäsitteitä, suunnittelua ja markkinointiviestinnän osa-alueita ja keinoja kuten mainonta, suhdetoiminta, tiedottaminen, myynninedistäminen, suoramarkkinointi ja henkilökohtainen myyntityö.

Nykyisen markkinointiviestinnän tilaan perehdyin suorittamalla kvantitatiivinen kyselytutkimuksen. Kysely tehtiin verkkokyselynä ja se kohdistettiin kaikille MAMKin opiskelijoille, henkilökunnalle ja DeXin asiakasrekisterissä oleville yrityksille ja yhdistyksille.

Tutkimustuloksia voidaan yleistää ainoastaan opiskelijoiden osalta, sillä heidän osuutensa vastaajista oli lähes 90 %, muiden asiakasryhmien osalta tulokset ovat vain suuntaa-antavia. Tulosten mukaan Ravintola Dexiä pidettiin modernina ravintolana, jossa on leppoisa tunnelma ja hyvä ruoka. Palveluista eniten käytettyjä olivat lounas- ja kahvilapalvelut. DeXin verkkosivuilla oli vieraillut lähes yksinomaan opiskelijoita. Sivujen käytettävyyttä, ulkoasua ja sisältöä pidettiin melko hyvinä. Tärkeimmät tiedotuskanavat olivat kotisivut, sisäinen intra ja Facebook. Sosiaalisen median käytössä Facebook oli suosituin You Tuben ja blogien ohella.

DeXin markkinointiviestintäsuunnitelmassa esitellään tavoitteet, sanomat, keinot ja kanavat sekä budjetointi, toteutus ja arviointi. Markkinointiviestinnän visuaalinen puoli on jätetty suunnitelman ulkopuolelle. Suunnitelmassa pääpaino on digitaalisessa viestinnässä ja sosiaalisessa mediassa. DeXin ravintolasalin toimintoja parannetaan, verkkosivuja uudistetaan, näkyvyyttä koulussa, verkkosivuilla ja sosiaalisessa mediassa lisätään sekä tapahtumatoimintaa kehitetään.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste