Asiakastapaamisissa onnistuminen henkilöstöpalvelualalla
Brutyan, Emilia (2021)
Brutyan, Emilia
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021122290438
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021122290438
Tiivistelmä
Rekrytointikonsultin työ on myyntityötä, jossa uusasiakastapaamiset asiakasyritysten kanssa näyttelevät suurta osaa konsultin arjessa. Tapaamisten tavoitteena on löytää asiakasyrityksen rekrytointitarpeisiin oikeanlaisia ratkaisuja palvelumyynnin kautta. Uusasiakastapaamisten keskiössä on rekrytointikonsultin tuoman lisäarvon välittäminen asiakasyritykselle.
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, mitkä toimintatavat ja tekijät vaikuttavat asiakastapaamisissa onnistumiseen henkilöstöpalvelualalla. Opinnäytetyön toisena tavoitteena oli luoda uusasiakastapaamisopas toimeksiantajayrityksessä aloittavien konsulttien uran alkuvaiheille heidän työnsä tueksi. Opinnäytetyön teoriaosassa käydään läpi uusasiakastapaamisia henkilöstöpalvelualalla, arvonluonnin, kumppanuuden, ja onnistumiseen johtavien tekijöiden näkökannalta. Teoriaosuudessa käydään läpi myös tapaamisten kulkua. Opinnäytetyön teoriaosuuden tueksi ja uusasiakastapaamisoppaan luomisen avuksi on haastateltu yritys X:ssä työskenteleviä konsultteja. Haastattelut ovat toteutettu teemahaastatteluina. Toimeksiantajana toimi nimettömänä pysyttelevä henkilöstöpalvelualan yritys.
Opinnäytetyön liitteenä olevan oppaan toteuttamisessa on hyödynnetty teoriaosiossa läpikäytyjä asioita, sekä yrityksessä työskenteleville rekrytointikonsulteille toteutettua haastattelua. Oppaan tarkoituksena on toimia aloittavan konsultin työkaluna jo perehdytysvaiheesta alkaen.
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, mitkä toimintatavat ja tekijät vaikuttavat asiakastapaamisissa onnistumiseen henkilöstöpalvelualalla. Opinnäytetyön toisena tavoitteena oli luoda uusasiakastapaamisopas toimeksiantajayrityksessä aloittavien konsulttien uran alkuvaiheille heidän työnsä tueksi. Opinnäytetyön teoriaosassa käydään läpi uusasiakastapaamisia henkilöstöpalvelualalla, arvonluonnin, kumppanuuden, ja onnistumiseen johtavien tekijöiden näkökannalta. Teoriaosuudessa käydään läpi myös tapaamisten kulkua. Opinnäytetyön teoriaosuuden tueksi ja uusasiakastapaamisoppaan luomisen avuksi on haastateltu yritys X:ssä työskenteleviä konsultteja. Haastattelut ovat toteutettu teemahaastatteluina. Toimeksiantajana toimi nimettömänä pysyttelevä henkilöstöpalvelualan yritys.
Opinnäytetyön liitteenä olevan oppaan toteuttamisessa on hyödynnetty teoriaosiossa läpikäytyjä asioita, sekä yrityksessä työskenteleville rekrytointikonsulteille toteutettua haastattelua. Oppaan tarkoituksena on toimia aloittavan konsultin työkaluna jo perehdytysvaiheesta alkaen.