Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkina-alueen laajentaminen : Case Majava Group Oy

Krapi, Satu (2012)

 
Avaa tiedosto
Krapi_Satu.pdf (692.1Kt)
Lataukset: 


Krapi, Satu
Tampereen ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012121119082
Tiivistelmä
Majava Group Oy on Suomen suurimpia henkilöauton perävaunu- ja venetrailerivalmistajia. Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli kartoittaa yrityksen potentiaalisten vientimaiden markkinoiden tilannetta. Tätä varten pyydettiin kohdemaiden tilastokeskuksilta tilastot perävaunujen ja venetrailereiden ensirekisteröinneistä. Näiden tilastojen pohjalta tehtiin taulukot, joissa eriteltiin kohdemaiden suosituimpien mallien tekniset ominaisuudet. Muodoltaan opinnäytetyö oli laadullinen case-tutkimus.

Taulukoista havaittiin, että ruotsalaiset perävaunujen ja venetrailereiden käyttäjät arvostivat enemmän edullista hintaa kuin tuotteen ominaisuuksia. Tämä oli havaittavissa jokaisen Ruotsin valmistajan tilastoista. Majavan omien havaintojen ja saadun asiakaspalautteen mukaan taas suomalaiset käyttäjät olivat tarkempia ominaisuuksista ja olivat valmiita maksamaan niistä.

Majavan vientitoiminta Ruotsiin aloitettiin vuonna 2010 ja nykyisin myynnistä ja markkinoinnista huolehtii oma Ruotsissa toimiva tytäryhtiö. Aktiivista vientitoimintaa Norjaan ja Tanskaan ei vielä ole aloitettu. Erityisesti Norjan markkinat osoittautuivat potentiaalisiksi tilastoidun rekisteröintimäärän vuoksi.

Majava Group Oy:tä kehotettiin tutkimaan mahdollisuutta Norjan viennin aloittamiseen. Ruotsin vientitoiminnassa tulisi huomioida tekniset ominaisuudet, joissa tulisi pyrkiä myös edullisiin ratkaisuihin, vaikka Majava tuotemerkkinä onkin tunnettu ensisijaisesti laadukkuudestaan ja kestävyydestään. Näillä toimenpiteillä yrityksen tuotteet kohtaisivat potentiaalisten ostajien toiveet ja vaatimukset.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste