Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Rauman vammaispalvelutoimiston asiakkaiden tyytyväisyys ja sen kehittäminen

Saarela, Kaisa (2012)

 
Avaa tiedosto
saarela_kaisa.pdf (740.3Kt)
Lataukset: 


Saarela, Kaisa
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012121018909
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää tutkimuksen toimeksiantajan, Rauman kaupungin sosiaali- ja terveysviraston vammaispalvelutoimiston, asiakkaiden tyytyväisyyttä saamaansa palveluun. Tutkimuksen kohderyhmänä olivat kaikki vammaispalvelutoimiston asiakkaat, joista rajattiin kolmensadan asiakkaan tutkimusotos.

Opinnäytetyön teoriaosassa käsiteltiin palvelujen markkinoinnin kahdeksan kilpailukeinoa, jotka ovat tarjooma, hinta, saatavuus, markkinointiviestintä, palveluprosessi, prosessiin osallistuvat ihmiset, fyysinen palveluympäristö sekä palvelun tuottavuus ja laatu. Teoriaosassa käsiteltiin myös asiakastyytyväisyyttä, sen muodostumista, mittaamista sekä kehittämistä.

Asiakastyytyväisyystutkimus toteutettiin kvantitatiivisena tutkimuksena. Tutkimusmenetelmänä käytettiin postitse lähetettyä kirjekyselyä, joka lähetettiin kolmellesadalle tutkimusotoksen avulla saadulle vammaispalvelutoimiston asiakkaalle. Kyselylomake luotiin toimeksiantajan aikaisempien asiakastyytyväisyyskyselyjen pohjalta. Kyselylomake sisälsi kysymyksiä liittyen muun muassa asiakkaiden kokemuksiin palvelujen hakemisesta ja saatavuudesta, henkilökunnan tavoitettavuudesta, kaupungintalon esteettömyydestä sekä tiedonsaannista. Tutkimus toteutettiin lokakuussa 2012, ja tutkimukseen vastasi 89 vammaispalvelutoimiston asiakasta, joista viiden vastaus piti hylätä.

Tutkimuksen vastauksia analysoitiin erilaisten taulukointien avulla. Vastausten avulla todettiin, että Rauman vammaispalvelutoimiston asiakkaat ovat yleisesti ottaen tyytyväisiä saamaansa palveluun. Tyytymättömyyttä havaittiin lähinnä liittyen puhelinaikaan ja tiedonsaantiin.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste