Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Markkinointiselvitys syysryhmäkasveista kuluttajille

Meriläinen, Tea (2012)

 
Avaa tiedosto
Merilainen_Tea.pdf (680.7Kt)
Lataukset: 


Meriläinen, Tea
Hämeen ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012121219172
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää syysryhmäkasvien käytön yleisyyttä ja kuluttajien kohtaamia ongelmia syysryhmäkasvihankintoja tehdessään. Lisäksi selvitettiin kuluttajien lajitietoutta syysryhmäkasveista. Opinnäytetyö pyrittiin tekemään yleisluontoiseksi katsaukseksi syysryhmäkasveista kuluttajan näkökulmasta.

Ryhmäkasveja käytetään ahkerasti kevät- ja kesäkaudella, mutta syysmyynnin osuus koko vuoden kukkakaupasta on tarjontaan verrattuna pieni. Opinnäytetyöhön liittyvä markkinointitutkimus tehtiin kenttätutkimuksena kyselykaavaketta käyttäen. Kyselykaavakkeita jaettiin kuluttajille syksyjen 2007 ja 2008 aikana Lepaa 2007 -näyttelyssä, Marian kukka -kukkakaupassa ja Puutarhaliike Muhevaisessa. Henkilökohtaisen kysely-tutkimuksen katsottiin parhaiten vastaavan opinnäytetyön asettamiin kysymyksiin. Kirjallisen osion aineistona käytettiin alan kirjallisuutta, ammattialan lehtiä ja Internet-lähteitä. Opinnäytetyöhön liittyneessä tutkimuksessa kävi ilmi, että kuluttajien lajitietous on laaja. Kuluttajatasolla ei kuitenkaan yleensä olla tyytyväisiä viestinnän laatuun ja kuluttajat toivoisivat saavansa lisää tietoa syysryhmäkasveista kasvihankintoja tehdessään. Tiedotusta pitäisi tämän vuoksi tehostaa niin yleisissä tiedotusvälineissä kuin mahdollisesti myös puutarhamyymälöissä. Tutkimus on vain viitteellisesti suuntaa antava ja tilastollisesti päteviä tuloksia haluttaessa pitäisi tehdä laajempaa tutkimusta. Jatkotutkimusten pitäisi olla koko maan kattavia ja otoskoon pitäisi olla suurempi.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste