Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Marketing through corporate sponsorship : case: companies and professional golf - understanding sponsorship and endorsement

Järvinen, Jani (2012)

 
Avaa tiedosto
Jarvinen_Jani.pdf (650.7Kt)
Lataukset: 


Järvinen, Jani
Turun ammattikorkeakoulu
2012
Creative Commons License
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 1.0 Suomi
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012121319330
Tiivistelmä
Tutkielman päätarkoituksena oli ymmärtää paremmin markkinoinnin ja sponsoroinnin avainpiirteitä ja kuinka sponsorointia voidaan hyödyntää markkinoinnin välineenä. Tutkimus keskustelee 4P:n ja SWOT analyysin rooleista ja kuinka molemmat liittyvät markkinoinnin perusteisiin työkaluina ymmärtää ja analysoida ympäröiviä markkinoita ja ympäristöä.

Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena ja täten ei sisällä mitään empiiristä tietoa joka olisi kerätty haastatteluin taikka tutkimuksin. Tiedon hankinta pohjautui kirjallisuuteen aiheesta ja keskityttäessä osioon sponsoroinnista ja sen ominaisuuksista, suurin osa tiedon hankinnasta toteutettiin sekundaarisen datan kuten lehtien ja muiden julkaisujen sekä internet-artikkeleiden pohjalta. Artikkelit vaihtelevat uutissivustojen ammattilaisten kirjoituksista itsenäisiin blogeihin.

Golf sponsorointiin pohjautuva tieto hankittiin useiden eriävien internet lähteiden kautta jotka liittyvät läheisesti aiheeseen. Ne tarjoavat erilaisia näkemyksiä ja ymmärrystä aiheeseen paremmin kokonaisuutena. Tutkitun kirjallisuuden ja tuloksien välille ei synny selkeää eroa tutkimuksen edetessä, sillä tutkimus ja löydökset ovat usein esitelty yhdessä.

Tutkimus ei osoittautunut täysin kattavaksi ja enemmän aikaa olisi pitänyt käyttää ensisijaisten lähteiden, kuten täydentävän kirjallisuuden ja aiheesta julkaistujen tutkimusten analysointiin ja tutkimiseen. Täydentävää tutkimusta voisi tehdä kattavalla haastattelemalla kansainvälisiä yrityksiä joiden mainonnalliseen toimintaan golf sponsorointi ja tukeminen kuuluvat.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste