Näytä suppeat kuvailutiedot

Visuaalisen identiteetin luominen : case Turun seudun musiikkiopisto

Sarlin, Laura (2012)

dc.contributor.authorSarlin, Laura
dc.date.accessioned2012-12-14T10:29:51Z
dc.date.available2012-12-14T10:29:51Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.uriURN:NBN:fi:amk-2012121319403
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/52362
dc.description.abstractOpinnäytetyöni kertoo yrityksen visuaalisen identiteetin luomisen lähtökohdista sekä sen toteutuksesta. Konkreettisena esimerkkinä toimii taiteellinen opinnäytetyöni Turun seudun musiikkiopistolle, jolle loin uuden graafisen ilmeen. Opinnäytetyöni taiteellisen osan tavoitteena oli tarjota musiikkiopistolle uusi, ajanmukainen ja toimiva ilme, joka kuvastaa heidän identiteettiänsä. Kirjallisessa osassa analysoin luomaani ohjeistoa alan lähdekirjallisuuden ja oman karttuneen kokemukseni avulla. Kuvailen visuaalisen identiteetin suunnittelun prosessia käsittelemällä graafisen ilmeen tärkeimpiä osa-alueita. Erityisesti nostan esille tunnussuunnittelun. Tunnus on yrityksen toiminnan visuaalinen merkki, josta ilmeen suunnittelu alkaa. Tunnussuunnittelun vaiheita ja symboliikkaa avaan kolmen luovan suunnittelijan haastatteluilla. Lopuksi arvioin työni onnistumisia ja ongelmakohtia. Turun seudun musiikkiopisto oli tyytyväinen työn lopputulokseen. Uusi graafinen ilme kuvastaa heidän mielestään kiitettävästi opiston identiteettiä ja auttaa heitä jatkossa profiloitumaan nuorekkaaksi ja monipuoliseksi musiikkiopistoksi.fi
dc.description.abstractThis thesis tells about the starting points and the execution of a company´s visual identity. As a concrete example I use my artistic thesis: new graphic look for the Turku School of Music. The goal of my artistic thesis was to offer the Turku School of Music a new, up-to-date and functional graphic look, which reflects their identity. In the written part of my thesis I analyze the look I had created using references and my own increased experience. In my thesis I describe the process of designing visual identity focusing on the most important areas of graphic look. In particular I bring up the designing of logo. Logo is a visual sign of the company. It is the point where the designing of new look begins. I uncover the progress and the symbolism of logo design by interviewing three creative designers. In conclusion I estimate the success and the problems of my whole thesis. The Turku School of Music was satisfied with the final outcome. They think the new graphic look mirrors excellently the identity of the school and helps them to appear as a youthful and a versatile school of music in the future.en
dc.language.isofin
dc.publisherTurun ammattikorkeakoulu
dc.rightsAll rights reserved
dc.titleVisuaalisen identiteetin luominen : case Turun seudun musiikkiopistofi
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|
dc.identifier.dscollection10024/487
dc.organizationTurun ammattikorkeakoulu
dc.subject.ysavisuaalinen suunnittelu
dc.subject.ysagraafinen suunnittelu
dc.subject.ysaoppilaitokset
dc.subject.ysamusiikkiala
dc.subject.ysayrityskuva
dc.subject.ysakäyttögrafiikka
dc.subject.ysalogot
dc.contributor.organizationTurun ammattikorkeakoulu
dc.subject.keywordgraafinen suunnittelu
dc.subject.keywordyritysidentiteetti
dc.subject.keywordvisuaalinen identiteetti
dc.subject.keywordvisuaalinen ilme
dc.subject.keywordlogo
dc.subject.specializationMainonnan suunnittelu
dc.subject.degreeprogramfi=Media-ala|sv=Mediebranschen|en=Media|
dc.subject.disciplineViestinnän koulutusohjelma


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot