Näytä suppeat kuvailutiedot

Nettivideo Finlandin liiketoiminnan kehittäminen

Salmijärvi, Jaakko (2012)

dc.contributor.authorSalmijärvi, Jaakko
dc.date.accessioned2012-12-17T08:16:25Z
dc.date.available2012-12-17T08:16:25Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.uriURN:NBN:fi:amk-2012121419546
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/52493
dc.description.abstractTämä opinnäytetyö syntyi tarpeesta arvioida Nettivideo Finlandin yritystoimintaa jota on harjoitettu vuodesta 2005 asti. Aiemmin ei ole tehty mitään kirjallisia suunnitelmia toiminnan kehittämiseksi. Toiminta onkin kehittynyt ajatusten voimalla ja yrityksen, sekä erehdyksen kautta. Opinnäytetyön tarkoituksena on luoda erilaisia liiketoimintamalleja yrityksen toiminnan kehittämiseksi. Lisäksi käydään läpi yhden tuotteen markkinointi-case, jossa tutkitaan uuden led-projektorin mahdollisuuksia menestyä markkinoilla. Liiketoiminnan kehittämisen työkaluksi on valittu Business model canvas-niminen työkalu jonka avulla suunnitellaan erilaisia liiketoiminnan kehittämisen malleja ja tutkitaan nykyistä liiketoimintaa tarkoituksena löytää kehittämiskohteita joita parantamalla mahdollistetaan yrityksen toiminta myös tulevaisuudessa. Opinnäytetyössä esitellään yhden tuotteen, Led-projektorin lanseerausprojekti jonka tueksi on tehty markkinatutkimus dokumenttitutkimuksena. Tuotteelle valitaan asiakassegmentit ja vertaillaan erilaisten segmenttien eroavaisuuksia. Markkinointisuunnitelmaa varten etsitään argumentteja tuotteen hyvistä puolista. Johtopäätöksenä voidaan todeta, että parempaan tulokseen päästään liiketoimintamallia kehittämällä kuin uuden tuotteen lanseerauksen käynnistämisellä koska tuotteen laatu ei riitä vertailussa uusien vastaavien tuotteiden kanssa.fi
dc.description.abstractPurpose of the thesis is to open a business model of Nettivideo Finland and build up a new business models to develop the activity of the company. Methodology of thesis is based on a data research. Data has been collected from technical magazines during 2010 and 2011. Comparison between different web stores and different target groups. The Business Model Canvas was used to study the present business model. Three different business models were also built to develop new ways to make value for customers. Comparison between models was made to find out the best way to make business. Results of data analysis are that there is a market for the led-projector with the features that this particular projector can offer. Target group is professional users who value energy, cost and environment saving products. Conclusion is that if quality of the product can be increased to the level that western customer can agree and marketing is planned good, the led-projector will be success on the market. Nevertheless most efficient way to enhance business is to develop business model for the company.en
dc.language.isofin
dc.publisherTampereen ammattikorkeakoulu
dc.rightsAll rights reserved
dc.titleNettivideo Finlandin liiketoiminnan kehittäminenfi
dc.type.ontasotfi=Ylempi AMK-opinnäytetyö|sv=Högre YH-examensarbete|en=Master's thesis|
dc.identifier.dscollection10024/7111
dc.organizationTampereen ammattikorkeakoulu
dc.subject.ysamedia-ala
dc.subject.ysatuottaminen
dc.subject.ysaliiketoimintamallit
dc.subject.ysatuonti
dc.subject.ysamarkkinointi
dc.contributor.organizationTampereen ammattikorkeakoulu
dc.subject.keywordMediatuottaminen
dc.subject.keywordliiketoimintamalli
dc.subject.keywordmaahantuonti
dc.subject.specializationMediatuottamisen koulutusohjelma
dc.subject.degreeprogramfi=Media-ala|sv=Mediebranschen|en=Media|
dc.subject.disciplineMediatuottamisen koulutusohjelma, ylempi AMK


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot