Digitaalinen mainosvideo
Myllymäki, Johannes (2012)
Myllymäki, Johannes
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012121719701
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012121719701
Tiivistelmä
Digitaalinen mainosvideo on saavuttanut nykypäivänä huomattavan ja tärkeän aseman yhtenä monista mainostusmuodoista. Digitaalista videota voidaan nähdä joka puolella: internetissä, puhelimissa, televisioissa, junissa, kotona, tietokoneissa ja kaupungin kaduilla olevissa mediatauluissa. Digitaalinen video on todella helppo tapa tiedottaa asioista, ja siksi sitä siihen käytetäänkin.
Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi JYVSECTEC (Jyväskylä Security Technology) –hanke, joka on Jyväskylän ammattikorkeakoulun toteuttama kyberturvallisuuden kehitys- ja testausympäristö. Opinnäytetyön tavoitteena oli toteuttaa elokuvamainen ja mieleenpainuva 30-50 sekunnin lyhyt mainosvideo (teaser), sekä kahdesta kolmeen minuuttiin kestävä kokopitkä mainosvideo (trailer) Jyväskylän ammattikorkeakoulun JYVSECTEC-hankkeesta. Opinnäytetyön tavoitteena oli myös laatia ohjeistus digitaalisen mainosvideon suunnittelu- ja toteuttamistyötä varten. Ohjeistuksen pääasiallisena tarkoituksena oli auttaa uusien työntekijöiden perehdyttämisessä toimenkuvaan.
Opinnäytetyön tietoperustassa käsitellään digitaalisen videon perusteita, terminologiaa, prosessin eri vaiheisiin liittyviä teorioita, sekä käydään läpi videotuotantoprojektin kolme pääasiallista vaihetta ja tuloksia. Toteutukseen käytettiin pääasiassa Adobe After Effects –sovellusta ja muita vastaavia videotuotantosovelluksia.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi JYVSECTEC-hankkeelle lyhyt ja kokopitkä mainosvideo, sekä kattava ohjeistus digitaalisen mainosvideon toteuttamista varten. Lyhyessä mainosvideossa käsitellään cyberturvallisuuteen liittyviä uhkakuvia ja lopuksi katsojalle esitetään vastaus uhkakuvista selviytymiselle. Pidemmän mainosvideon pääasiallinen tarkoitus on käsitellä ja esitellä JYVSECTEC-projektia. Ohjeistuksessa on esitetty kokemukseen ja erilaisiin teorioihin perustuen menetelmiä, joilla voidaan viedä digitaalinen videoprojekti alusta loppuun.
Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi JYVSECTEC (Jyväskylä Security Technology) –hanke, joka on Jyväskylän ammattikorkeakoulun toteuttama kyberturvallisuuden kehitys- ja testausympäristö. Opinnäytetyön tavoitteena oli toteuttaa elokuvamainen ja mieleenpainuva 30-50 sekunnin lyhyt mainosvideo (teaser), sekä kahdesta kolmeen minuuttiin kestävä kokopitkä mainosvideo (trailer) Jyväskylän ammattikorkeakoulun JYVSECTEC-hankkeesta. Opinnäytetyön tavoitteena oli myös laatia ohjeistus digitaalisen mainosvideon suunnittelu- ja toteuttamistyötä varten. Ohjeistuksen pääasiallisena tarkoituksena oli auttaa uusien työntekijöiden perehdyttämisessä toimenkuvaan.
Opinnäytetyön tietoperustassa käsitellään digitaalisen videon perusteita, terminologiaa, prosessin eri vaiheisiin liittyviä teorioita, sekä käydään läpi videotuotantoprojektin kolme pääasiallista vaihetta ja tuloksia. Toteutukseen käytettiin pääasiassa Adobe After Effects –sovellusta ja muita vastaavia videotuotantosovelluksia.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi JYVSECTEC-hankkeelle lyhyt ja kokopitkä mainosvideo, sekä kattava ohjeistus digitaalisen mainosvideon toteuttamista varten. Lyhyessä mainosvideossa käsitellään cyberturvallisuuteen liittyviä uhkakuvia ja lopuksi katsojalle esitetään vastaus uhkakuvista selviytymiselle. Pidemmän mainosvideon pääasiallinen tarkoitus on käsitellä ja esitellä JYVSECTEC-projektia. Ohjeistuksessa on esitetty kokemukseen ja erilaisiin teorioihin perustuen menetelmiä, joilla voidaan viedä digitaalinen videoprojekti alusta loppuun.