• Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Hoitotyön tutkinto-ohjelma
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Hoitotyön tutkinto-ohjelma
  • Näytä viite

VISIO-SÄÄTIÖN PÄIHDEPALVELUJEN TUNNETTAVUUS JA PALVELUN LAATU : asiakaskyselyn laatiminen

Autio, Pauliina (2012)

 
 
Tweet Tiedostoon pääsyä rajoitettu
 
Tiedostoon pääsyä rajoitettu
Avaa tiedosto
Autio_Pauliina.pdf (212.9Kt)
Lataukset: 


Autio, Pauliina
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012121920019
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on Visio-säätiön päihdepalvelujen tunnettavuus ja palvelun laatu asiakaskyselyn laatiminen. Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on koota tietoa palvelun laadusta ja tunnettavuudesta kehittämistyötä varten.

Suomalaiset suhtautuvat tänä päivänä päihteisiin, erityisesti huumeisiin, lievemmin kuin ennen. Humalahakuisuus on yleistä. Myös päihteiden sekakäyttö on lisääntynyt erisyisesti nuorten keskuudessa. Siitä huolimatta, että asenteet ovat lieventyneet, suurin osa suomalaisista ajattelee, että päihteitä käytetään liikaa. Epäsuorat kustannukset ovat moninkertaiset, verrattuna suoriin kustannuksiin, lisääntyneen päihteiden käytön vuoksi. Sosiaali- ja terveydenhuollon kansallisessa kehittämisohjelmassa määritellään päihdepalvelujen yhdeksi pääkehittymistavoitteeksi palveluiden laadun, vaikuttavuuden ja saatavuuden paranemisen.

Työssä oli alun perin ajatuksena kartoittaa kaikki Visio-säätiön palvelut. Aihe rajattiin laajuuden vuoksi käsittelemään vain Visio-säätiön päihdepalveluita. Kehittämistehtävän tuloksena syntyi kyselylomake, jonka avulla Visio-säätiö voi kartoittaa ja kehittää tunnettavuuttaan ja palvelujen laatua. Asiakaskyselylomake pohjautuu teoriasta saatuun tietoon. Asiakaskysely on jaettu osiin otsikoiden avulla; palvelujen käyttäminen, tunnettavuus, palvelun laatu ja yhteistyön kehittäminen.
 
Kokoelmat
  • Hoitotyön tutkinto-ohjelma
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus