dc.contributor.author | Tesler, Tiina | |
dc.date.accessioned | 2013-01-23T11:51:44Z | |
dc.date.available | 2013-01-23T11:51:44Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | URN:NBN:fi:amk-2012121018927 | |
dc.identifier.uri | http://www.theseus.fi/handle/10024/53742 | |
dc.description.abstract | Tutkimuksen toimeksiantajana oli Aug. Korhonen Oy nimen alla toimiva K-supermarket Kuhmo. Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää asiakkaiden tyytyväisyys Kuhmon K-supermarketin tuotevalikoimaan ja saatavuuteen, hinnoitteluun sekä palvelun laatuun.
Tutkimusta ei ole rajattu koskemaan tiettyä kohderyhmää, vaan siihen saivat osallistua kaikki K-supermarketin asiakkaat, jotka asioivat liikkeessä asiakastyytyväisyystutkimuksen toteutuksen aikana. Asiakastyytyväisyystutkimus toteutettiin kvantitatiivisena kyselynä 12.10.2012. Kyselylomakkeet saatteineen jaettiin myymälän kassoilta yhden päivän aikana. Lomakkeita jaettiin kaiken kaikkiaan 400 kappaletta. Tavoitteeksi asetettiin saada niistä 200 takaisin. Vastauksia saatiin yhteensä 118 kappaletta. Tutkimustulokset analysoitiin SPSS-ohjelmaa käyttäen ja graafisten kuvioiden tekemisessä käytettiin Excel-ohjelmaa.
Opinnäytetyön teoriaosiossa käsitellään asiakastyytyväisyyttä ja siihen vaikuttavia tekijöitä sekä asiakastyytyväisyyden tutkimista ja siihen liittyviä asioita. Asiakkuutta ja asiakaspalvelua, sen tehtäviä, laatua ja palvelua kilpailukeinona. Tutkimuksen tavoitteena oli, että saatuja tuloksia pystytään hyödyntämään palvelun laadun kehittämisessä.
Asiakastyytyväisyystutkimuksella selvitettiin asiakkaiden tyytyväisyyttä Kuhmon K-supermarketin tuotevalikoimaan ja saatavuuteen, hinnoitteluun ja palvelun laatuun sekä myymälään yleisesti. Tutkimustuloksista voidaan tehdä johtopäätös, että asiakkaat ovat tyytyväisiä Kuhmon K-supermarkettiin. Vastaajat olivat suurimmaksi osaksi melko tyytyväisiä yritykseen, sen toimintaan ja tarjoamiin palveluihin.
Tutkimuksen tuloksia voidaan käyttää vertailuun myös tulevaisuudessa tehtäville asiakastyytyväisyystutkimuksille. | fi |
dc.description.abstract | The study was commissioned by Aug. Korhonen Ltd, operating under the name K-supermarket Kuhmo. The aim of this study was to examine the customers' satisfaction with the Kuhmo K-supermarket product selection and availability, pricing and quality of service.
The research was not restricted to a specific target group, but it was open to all K-supermarket customers who did shopping there during the execution of the customer satisfaction survey. The survey was carried out as a quantitative survey on 12 October 2012. Questionnaires were distributed with cover letters on the shop counters on a single day. The total of 400 questionnaires was distributed. The aim was to get 200 responses, but the actual number was 118. The results were analyzed using the SPSS program and graphics was made by using the Excel program.
The theoretical section deals with customer satisfaction and the factors affecting it, as well as customer satisfaction research and related issues. Customer relationships and customer service, its functions, quality and service as a competitive tool were discussed as well. The objective of the study was that the results can be utilized in the development of service quality.
The customer satisfaction survey examined customer satisfaction with Kuhmo K-supermarket product range and availability, pricing and quality of service, as well as a store in general. From the results of the study it can be concluded that the customers are satisfied with the Kuhmo K-supermarket. The respondents were mostly quite satisfied with the company, its activities and services offered.
The results can be used for comparison in possible future customer satisfaction surveys. | en |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Kajaanin ammattikorkeakoulu | |
dc.rights | All rights reserved | |
dc.title | Asiakastyytyväisyystutkimus K-supermarket Kuhmo | fi |
dc.type.ontasot | fi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis| | |
dc.identifier.dscollection | 10024/1973 | |
dc.organization | Kajaanin ammattikorkeakoulu | |
dc.subject.ysa | valintamyymälät | |
dc.subject.ysa | tuotevalikoimat | |
dc.subject.ysa | hinnoittelu | |
dc.subject.ysa | palvelu | |
dc.subject.ysa | laatu | |
dc.subject.ysa | asiakastyytyväisyys | |
dc.contributor.organization | Kajaanin ammattikorkeakoulu | |
dc.subject.keyword | asiakastyytyväisyys | |
dc.subject.keyword | palvelu | |
dc.subject.keyword | palvelun laatu | |
dc.subject.degreeprogram | fi=Liiketalous, hallinto ja markkinointi|sv=Företagsekonomi, förvaltning och marknadsföring|en=Business Management, Administration and Marketing| | |
dc.subject.discipline | Liiketalouden koulutusohjelma | |