Kentän luominen peliprojektiin
Mankinen, Vesa (2012)
Mankinen, Vesa
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201301291840
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201301291840
Tiivistelmä
Viime vuosina visuaaliset efektit tietokonepeleissä ja elokuvissa ovat kehittyneet mel-kein fotorealistisiksi. Teknologia on antanut artisteille mahdollisuuden luoda melkein realistisia ympäristöjä peleihin tai elokuviin.
Opinnäytetyön tarkoituksena on oppia 3D mallinnuksen perusteet, grafiikan luominen Blender ja Photoshop ohjelmia käyttäen ja luoda tarvittava grafiikka peliprojektin testi kenttään.
Case osa opinnäytetyöstä sisältää grafiikan suunnittelun ja luomisen peliprojektiin. Luominen sisältää objektien mallintamisen ja teksturoinnin. Mallin typologin suunnittelun ja viimeiseksi kaiken yhdistämisen valmiiksi objekteiksi ja peliprojektin testikentäksi.
Työn lopputuloksena syntyi graafinen osuus peliprojektin testikentästä, jota käytetään myöhemmin testiympäristönä pelin muiden osien luomisessa ja testauksessa.
Opinnäytetyön tarkoituksena on oppia 3D mallinnuksen perusteet, grafiikan luominen Blender ja Photoshop ohjelmia käyttäen ja luoda tarvittava grafiikka peliprojektin testi kenttään.
Case osa opinnäytetyöstä sisältää grafiikan suunnittelun ja luomisen peliprojektiin. Luominen sisältää objektien mallintamisen ja teksturoinnin. Mallin typologin suunnittelun ja viimeiseksi kaiken yhdistämisen valmiiksi objekteiksi ja peliprojektin testikentäksi.
Työn lopputuloksena syntyi graafinen osuus peliprojektin testikentästä, jota käytetään myöhemmin testiympäristönä pelin muiden osien luomisessa ja testauksessa.