Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kohtaamisia kirjastossa : Palvelumuotoilua asiakkaan näkökulmasta Oppimiskeskus Fellmannian Tieto- ja kirjastopalvelussa WDC -vuonna 2012

Laaksonen, Ritva (2013)

 
Avaa tiedosto
Laaksonen_Ritva.pdf (2.320Mt)
Lataukset: 


Laaksonen, Ritva
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201303073031
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkittiin Oppimiskeskus Fellmannian Tieto- ja kirjastopalveluiden
onnistumista palvelumuotoilussaan World Design Capital –vuonna 2012.
Työssä selvitettiin niitä lähtökohtia, tekijöitä ja toimenpiteitä, joiden seurauksena
Oppimiskeskus sai alkunsa sekä asetettujen tavoitteiden ja palvelujen onnistumista
asiakkaan näkökulmasta. Tutkimuksella pyrittiin tuottamaan tietoa Fellmannian
Tieto- ja kirjastopalveluiden jatkokehittämiseen.
Työssä selvitettiin palvelumuotoilua ilmiönä tutkimalla siitä kertovaa kirjallisuutta.
Ilmiöstä kertova kirjallisuus muodosti yhdessä Fellmannian palvelumuotoiluun johtaneiden
suunnitelmien, raporttien ja pöytäkirjojen kanssa sen viitekehyksen, jossa
tutkimus tehtiin.
Tutkimus toteutettiin asiakaskyselynä, jossa vastaajat ilmaisivat tyytyväisyytensä
tai tyytymättömyytensä palvelumuotoiluun. Kysely kohdentui asiakaspalveluun,
palveluihin, aineistoihin sekä tiloihin ja laitteisiin. Kysely oli osa Fellmannian designpääkaupunkivuoden
hankkeeseen liittyvää Fellmannian palvelumuotoilun kehittävä
arviointi –hanketta.
Tutkimus osoitti, että kaikkiaan palvelumuotoilussa onnistuttiin hyvin ja parhaat
arviot sai asiakaspalvelu. Kehittämiskohteiksi voidaan tutkimuksen tuloksen perusteella
nostaa tilojen varausmenettelyt, verkkosivustojen parantaminen, digitaalisten
aineistojen käytön helpottaminen sekä painettujen aineistojen löytyvyyden parantaminen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste