Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Mikkelin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Mikkelin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Markkinointiviestintäsuunnitelma Mikkelin ammattikorkeakoulun sarjajulkaisuille

Nenonen, Antti (2013)

 
Avaa tiedosto
OpinnaytetyoAntti Nenonen2013.pdf (699.8Kt)
Lataukset: 


Nenonen, Antti
Mikkelin ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201303062979
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni kehittämistehtävänä on laatia markkinointiviestintäsuunnitelma Mikkelin ammattikor-keakoulun sarjajulkaisuille. Työn keskeisimpänä tavoitteena on selvittää, kuinka sarjajulkaisujen tunnet-tavuutta voisi lisätä kohderyhmien keskuudessa Mikkelin ammattikorkeakoulun kirjastopalveluiden vaikutusalueella. Työn teoreettinen viitekehys muodostuu digitaalisesta markkinointiviestinnästä, mark-kinointiviestinnän eri osa-alueista ja keinoista, joita ovat henkilökohtainen myyntityö, mainonta, myyn-ninedistäminen ja tiedotus- ja suhdetoiminta sekä markkinointiviestinnän suunnittelusta ja sen sisällöstä.

Sarjajulkaisujen tämänhetkiseen tunnettavuuteen kohderyhmän keskuudessa perehdyin kvantitatiivisen kyselytutkimuksen avulla. Kysely tehtiin sähköpostikyselynä syksyllä 2012 ja se kohdistui eteläsavolaisiin pk-yrityksiin.

Tutkimuksen tulosten mukaan Mikkelin ammattikorkeakoulun kirjasto- ja tietopalveluita ja sarjajulkaisuja ei vielä tiedetä kovin hyvin eteläsavolaisten pk-yritysten keskuudessa. Vastauksista kuitenkin ilmeni, että vastaajat olisivat mahdollisesti halukkaita hankkimaan sarjajulkaisuja yksityiseen tai yrityksensä käyttöön ja julkaisuista haluttiin saada tietoa sähköpostin, internetin ja sosiaalisen median kautta. Sarjajulkaisuista tutkimukset ja raportit, artikkelit ja opinnäytteet kiinnostivat vastaajia eniten.

Sarjajulkaisujen markkinointiviestintäsuunnitelmassa esitellään lähtötilanne, tavoitteet, sanoma, viestin-täkeinot, resurssit sekä organisointi, seuranta ja arviointikeinot. Sarjajulkaisujen tunnettavuutta pyritään parantamaan ja kokeilukiinnostusta lisäämään.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste