Digitaalisten sisältöjen jakelu internetissä : kyselytutkimus
Autio, Mikko (2013)
Autio, Mikko
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201303133291
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201303133291
Tiivistelmä
Internetin rooli ihmisten jokapäiväisessä elämässä kasvaa jatkuvasti suuremmaksi. Samalla monet sellaiset tuotteet, jotka perinteisesti on tuotettu ja myyty fyysisessä muodossa, ovat muuttumassa digitaaliseen muotoon. Tämä muutos on tuonut mukanaan uusia tapoja ostaa ja myydä tuotteita.
Yleisimpiä digitaalisen sisällön lajeja ovat muun muassa musiikki, elokuvat, televisio-ohjelmat ja tietokonepelit. Opinnäytetyössä käydään läpi miten nämä erilaiset tuotteet ovat siirtyneet digitaaliseen myyntiin, ja mitä etuja ja haittoja muutos on tuonut tullessaan. Digitaaliset tuotteet eivät ole vielä korvanneet fyysisiä tuotteita, mutta ne muodostavat huomattavan osan kokonaismyynnistä.
Opinnäytetyön osana toteutettiin kyselytutkimus Seinäjoen ammattikorkeakoulun opiskelijoille, minkä tarkoituksena oli selvittää heidän kokemuksiaan ja käsityksiään digitaalisista tuotteista.
Yleisimpiä digitaalisen sisällön lajeja ovat muun muassa musiikki, elokuvat, televisio-ohjelmat ja tietokonepelit. Opinnäytetyössä käydään läpi miten nämä erilaiset tuotteet ovat siirtyneet digitaaliseen myyntiin, ja mitä etuja ja haittoja muutos on tuonut tullessaan. Digitaaliset tuotteet eivät ole vielä korvanneet fyysisiä tuotteita, mutta ne muodostavat huomattavan osan kokonaismyynnistä.
Opinnäytetyön osana toteutettiin kyselytutkimus Seinäjoen ammattikorkeakoulun opiskelijoille, minkä tarkoituksena oli selvittää heidän kokemuksiaan ja käsityksiään digitaalisista tuotteista.