Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

MYYNTIHENKILÖSTÖN TYÖTYYTYVÄISYYDEN MITTAAMINEN CASE: YRITYS X

Koivunen, Pirjo (2013)

 
Avaa tiedosto
koivunen_pirjo.pdf (714.8Kt)
Lataukset: 


Koivunen, Pirjo
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201303103139
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli tutkia myyntihenkilöstön työtyytyväisyyttä. Opinnäytetyö toteutettiin yhteistyössä Yritys X:n kanssa. Yrityksen myyntitiimille toteutettiin väit-tämätyyppinen kysely, jonka pohjalta heidän työtyytyväisyyttään alettiin tutkia. Tar-koituksena oli selvittää miten motivoituneita työntekijät olivat työhönsä, miten he kokivat työnsä sisällön, työyhteisön ilmapiirin sekä heille asetetut tavoitteet.

Työn teoriaosassa käsiteltiin työtyytyväisyyttä, sisäistä markkinointia sekä puhelin-myyntiä käsitteinä. Työtyytyväisyys osioissa käytiin läpi työhyvinvointia, yksilön hyvinvointia sekä työyhteisön ilmapiiriä. Sisäistä markkinointia tarkasteltiin rekry-toinnin, tiedottamisen sekä palkitsemisen näkökulmasta. Puhelinmyynti osiossa pe-rehdyttiin puhelimeen kaupanteon välineenä sekä henkilökohtaiseen myyntityöhön.

Työn empiirisessä osiossa selvitettiin työntekijöiden mielipiteitä teoriaosuuden poh-jalta tehdyistä väittämistä. Tutkimusta varten työntekijöille laadittiin väittämätyyppi-nen kysely. Kysely toteutettiin sähköisessä e-lomake muodossa loppukesästä 2012. Vastauksia kyselyyn tuli yhteensä 26 kappaletta. Vastausten pohjalta selvitettiin työntekijöiden työtyytyväisyyttä.

Vastaustulosten perusteella myyntitiimin työmotivaatio taso oli hyvä, tavoitteet olivat selkeät, työstä nautittiin ja siellä myös viihdyttiin. Työyhteisö koettiin myös avuliaana sekä työmotivaatiota lisäävänä. Mielipiteitä jakoi palkka ja palkitsemisjärjestelmä sekä työntekijöiden eriarvoisuus työyhteisössä.

Tämän tutkimuksen tarkoituksen oli mitata myyntihenkilöstön työtyytyväisyyttä. Tutkimustulosten perusteella Yritys X sai tietoa myyntitiimin työtyytyväisyydestä ja mahdollisista kehitystarpeista.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste