Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Jakelulogistiikka ja asiakkuudenhallinta vähittäiskaupassa

Kuusinen, Kalle (2013)

 
Avaa tiedosto
Kuusinen_Kalle.pdf (1.231Mt)
Lataukset: 


Kuusinen, Kalle
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201303113187
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia ja kehittää vähittäiskaupan jakelulogistiikkaa. Tutkimus keskittyi kokonaisvaltaiseen jakelu- ja myymälätoiminnan kartoitukseen vähittäiskauppakonsernin kolmessa toimipisteessä.
Tutkimus keskittyi tuotteiden saatavuuden parantamiseen. Itse tuotteiden jakelu tapahtuu erilaisten myyntitapojen mukaan myymälästä, varastosta, tehdaskuljetuksilla tai jakelukuljetuksilla. Tutkimuksessa huomioitiin asiakaslähtöinen lähestymistapa ja asiakaspalvelun parantamiseen liittyvät asiat. Tutkimuksessa käytettiin aiheeseen liittyvää teoria-aineistoa, joka pohjautui pääpiirteittäin toimitusketjujen hallintaan, vähittäiskaupan logistiikkaan sekä asiakkuuden hallintaan. Empiirinen osa keskittyi haastattelujen pohjalta luotuihin kehitysehdotuksiin.
Tämä tutkimus suoritettiin kvalitatiivisena tutkimuksena, jonka menetelmien avulla tutkitaan ja analysoidaan ongelmakohtia. Tarkoituksena oli luoda näiden pohjalta aiheeseen liittyviä kehitysehdotuksia. Tutkimuksen tiedonkeruussa hyödynnettiin henkilöstön haastatteluja eri toimipisteiden kesken.
Aiheeseen liittyviä kehitysehdotuksia nousi esille ja kehitysehdotukset liittyivät tuotteiden jakelutapoihin, myymälätoimintaan sekä viestinnän merkitykseen. Tutkimuksesta tehtiin haastattelutulosten lisäksi myös yhteenveto, joiden avulla vertailu toimipisteiden välillä helpottui. Näiden pohjalta päästään vaikuttamaan tehokkaampaan toimintaan sekä parempaan asiakastyytyväisyyteen koko konsernin laajuisesti. Jatkotutkimusaiheena voisi olla uusien jakelukanavien etsintä tai asiakkuudenhallinnan vaikutukset.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste