Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointisuunnitelma : Varuskuntaravintola Sääksi

Becker, Mirka (2013)

 
Avaa tiedosto
Becker_Mirka.pdf (2.009Mt)
Lataukset: 


Becker, Mirka
Tampereen ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201303143329
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tehdä varuskuntaravintola Sääksille markkinointisuunnitelma ja luoda markkinoinnin toimenpidetaulukko vuoden ajalle. Tarve opinnäytetyölle syntyi, kun Suomen Puolustusvoimat yhtiöitti ruokahuoltonsa. Osana Puolustusvoimia ruokahuollon tavoite oli kattaa omat kulunsa, kun taas valtion omistamana yhtiönä Leijona Catering Oy:n pitäisi tuottaa myös tulosta. Varuskuntaravintola Sääksi on yksi Leijona Catering Oy:n 23 toimipisteestä. Markkinointiin ei ollut määritelty tämän opinnäytetyön osalta budjettia.

Opinnäytetyön teoriaosuus koostuu markkinoinnin perusteista painottuen markkinoinnin suunnittelutyöhön sekä kilpailukeinoihin. Lähtökohta-analyysit on käsitelty myös, sillä ne ovat merkittävässä asemassa suunniteltaessa markkinoinnin kokonaisuutta. Opinnäytetyöni empiirinen osuus pohjautuu henkilöstön kanssa käytyjen keskusteluiden lisäksi varuskuntaravintola Sääksissä keväällä 2012 tehtyihin asiakastyytyväisyyskyselyihin. Asiakastyytyväisyyskyselyt on tehty erikseen sekä varusmiehille että henkilöstölle. Asiakastyytyväisyyskyselyt on toteuttanut Promenade Research Oy. Asiakastyytyväisyyskyselyiden tuloksista saatiin arvokasta tietoa markkinointisuunnitelman tekoon ja nähtiin mitä osa-alueita tulisi erityisesti kehittää.

Markkinointisuunnitelma pyrittiin tekemään mahdollisimman realistiseksi sekä toteuttamiskelpoiseksi. Tämän varmistamiseksi varuskuntaravintola Sääksin henkilöstön kanssa keskusteltiin useaan otteeseen opinnäytetyön tiimoilta. Markkinointisuunnitelman toimenpidetaulukko toteutettiin Excel-taulukkona vuoden ajalle, kuukausikohtaisesti. Toimenpidetaulukoihin kokosin säännöllisesti toteutettavat markkinointitoimenpiteet, joilla tavoitellaan pääasiassa Puolustusvoimien henkilöstöä.

Opinnäytetyön tuloksena syntynyt markkinointisuunnitelma tekee varuskuntaravintola Sääksin markkinoinnista systemaattista ja jatkuvaa. Markkinointiin panostaminen on kannattavaa yritykselle ja hyödyttää myös asiakaskuntaa. Vuosittaisen markkinointisuunnitelman teko tulisikin ottaa osaksi varuskuntaravintola Sääksin rutiineja, jotta markkinointi säilyisi ajanmukaisena ja oikein kohdennettuna. Markkinointisuunnitelman pohjaksi säännöllisesti tehtävät asiakastyytyväisyyskyselyt sekä lähtökohta-analyysit kertovat ajankohtaista tietoa yrityksen nykytilasta ja auttavat kohdentamaan toimenpiteet oikein tavoitteiden saavuttamiseksi.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste