Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Mikkelin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Mikkelin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Mikkelipuiston jäsenyritysten ja -yhteisöjen tarpeiden ja odotusten kartoitus

Paukku, Outi (2013)

 
Avaa tiedosto
Paukku_Outi.pdf (1.230Mt)
Lataukset: 


Paukku, Outi
Mikkelin ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201303133247
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö selvittää Mikkelipuistoyhdistys ry:n jäsenyritysten ja -yhteisöjen tarpeita ja odotuksia. Mikkelipuistoyhdistys ry hallinnoi Mikkelipuistoa, joka on melko uusi matkailukohde kaupungissa. Tutkimusongelmana oli kartoittaa jäsenyritysten ja -yhteisöjen tarpeet ja odotukset mahdollisimman kattavasti tällä hetkellä. Lisäksi tavoitteena oli tuottaa jäsenkyselyn kautta sellaista tietoa, joka olisi tietyiltä osin verrattavissa aikaisemmin tehtyihin jäsenkyselyihin.

Opinnäytetyön teoriaosa käsittelee puutarhamatkailua, yhdistystoimintaa ja asiakkuudenhallintaa. Puutarhamatkailua verrataan Suomen ja Iso-Britannian välillä kahden tutkimuksen kautta. Tärkein käsite on asiakkuudenhallinta, jota lähestytään suhdemarkkinoinnin, sidosryhmäviestinnän ja asiakasjohtamisen kautta.

Jäsenyritysten ja -yhteisöjen tarpeita ja odotuksia kartoitettiin tekemällä jäsenkysely sähköisesti Webropol-sovelluksen avulla. Mikkelipuistoyhdistys ry:lle oli tehty jäsenkyselyt aiemmin vuosina 2007 ja 2009. Nämä kyselyt tarjosivat pohjaa uudelle jäsenkyselylle. Kysely toteutettiin vuoden 2012 lopusta vuoden 2013 alkuun kuluneella ajanjaksolla.

Kyselyyn vastasi 37 tahoa, joten vastausprosentti oli 33 %. Jäsenkysely sisälsi sekä kvantitatiivisia että kvalitatiivisia kysymyksiä. Määrälliset kysymykset mittasivat numeerisesti puiston eri osa-alueiden toimivuutta ja kehittämisen tärkeyttä ja kohderyhmien tavoittamisessa onnistumista. Avointen kysymysten aihealueet olivat kävijämäärän kasvattaminen, osallistuminen päätöksen tekoon ja sen kehittämiseen, Mikkelipuiston yritysverkoston yhteistyön kehittäminen ja lopuksi oli mahdollisuus vapaaseen kommen-tointiin.

Mikkelipuiston eri osa-alueiden toimivuuteen voi olla kaiken kaikkiaan tyytyväinen. Kohderyhmien tavoittamiseen ja tapahtumiin tulevaisuudessa voisi kiinnittää huomiota. Jäsenistöltä tuli paljon rakentavia ehdotuksia ja kommentteja koskien puiston toimintaa. Tämä jäsenkysely toimii pohjana tuleville kyselyille.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste