Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Yrityksen markkinointi tapahtuman avulla case August in low tones

Nevanpää, Suvi (2009)

 
Avaa tiedosto
Nevanpaa_Suvi.pdf (721.4Kt)
Lataukset: 


Nevanpää, Suvi
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200912047049
Tiivistelmä
Tavoitteena oli suunnitella ja toteuttaa musiikkitapahtuma Bar Bristolissa, Turussa. Tapahtuma, August in low tones, järjestettiin lauantaina 15.8.2009. Tapahtumassa esiintyi akustisesti neljä esiintyjää: MyForever, Pearly Gates, Sami Anttila (Solo) ja Wille. Järjestin tapahtuman yhdessä Janina Ilmasen ja Jenna Toivosen kanssa, mutta kukin raportoi eri aihealueesta. Minun aihealueeni, ja tämän opinnäytetyön aihe, on yrityksen markkinointi tapahtuman avulla. Tämän työn tavoitteena oli selvittää millaista on tapahtumamarkkinointi, miten tapahtumaa markkinoidaan ja miten markkinoinnin avulla tavoitetaan oikea kohderyhmä sekä myös kuinka saadaan markkinointi onnistumaan edullisesti.

Tutkimuksen teoriaosassa selvitettiin perusteet markkinoinnista ja perehdyttiin tarkemmin tapahtumamarkkinointiin ja näitä sovellettiin empiriaosassa. Teoriaosan avulla muodostettiin runko empiriaosalle. Empiriaosassa selvitettiin toimintaympäristö, järjestetty tapahtuma, siihen käytetty mainonta ja tulokset. Mainontavälineinä käytettiin ulkomainontaa, suoramainontaa ja sosiaalista mediaa. Mainonta ei ollut aivan riittävää, sillä osa ihmisistä ei ollut nähneet mainoksia missään. Kuitenkin tapahtumaan tuli silti paljon ihmisiä ja tuotto oli parempi kuin normaalina lauantai-iltana. Tapahtuma ja sen mainonta onnistui kaikesta huolimatta hyvin ja tavoitteet saavutettiin.

Palaute tapahtumaan osallistuvilta ja baarin omistajalta sekä ravintolapäälliköltä oli positiivista. Baari sai uusia asiakkaita, esiintyjät saivat tunnettavuutta ja järjestäjät saivat kokemusta tulevaisuuden varalle. Tapahtuman markkinointia olisi voinut miettiä vielä tarkemmin ja käyttää erilaisia markkinointikanavia monipuolisemmin. Olisi voinut tutustua enemmän eri mainontakeinoihin, ja panostaa esimerkiksi mainontaan, joka herättää enemmän huomiota kuin tavallinen ulkomainonta. Tällä tavoin olisimme saaneet tapahtumaan enemmän kävijöitä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste