Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

IhanNaiset Jyväskylän seudun matkailumarkkinoinnin uutena kohderyhmänä

Kastegren, Kati (2013)

 
Avaa tiedosto
Kastegren_Kati.pdf (1.715Mt)
Lataukset: 


Kastegren, Kati
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201303183397
Tiivistelmä
Naiset ovat nykyään merkittävässä roolissa kulutuksen ja päätöksenteon suhteen. Aktiiviset naiset ja naisryhmät, markkinointinimenään IhanNaiset, ovat myös työn toimeksiantajana olleen Jyväskylän seudun matkailumarkkinoinnin pääkohderyhmänä. Tutkimusongelmana oli selvittää, mikä on tyypillistä naisryhmien matkustamiselle ja matkan suunnittelulle kotimaassa. Työn tavoitteena oli erityisesti tutkia, mitä toiveita naiskohderyhmällä on matkallaan naisryhmän kanssa, mistä naiset etsi-vät tietoa matkaa varten ja mitä motiiveja heillä on matkalle lähtöön naisryhmän kanssa.

Työn tutkimusmenetelmänä oli kvantitatiivinen puolistrukturoitu verkkokysely. Kysely jaettiin Jyväskylän Seudun Matkailun kotisivuilla ja Facebook-sivuilla sekä Jyväskylän kaupunginteatterin ja Hotelli Yöpuun Facebook-sivuilla. Verkkokysely oli avoinna 16.10.–14.11. ja siihen osallistui yhteensä 207 naisvastaajaa.

Tuloksista ilmeni, että suurin osa naisista oli matkustanut aiemmin naisryhmän kanssa, mutta matkoja tehtiin melko harvoin. Matkan tarkoitus liittyi useimmiten rentoutumiseen ja irtiottoon arjesta, hauskanpitoon sekä yhdessäoloon. Tulokset osoittivat myös, että useimmat naiset olivat suunnittelevia matkalle lähtijöitä. He etsivät tietoa ja hakivat vinkkejä naisryhmän matkaa varten useimmiten Internetistä sekä ystäviltä ja tuttavilta. Internetissä naiset etsivät eniten tietoa kohteen tai yrityksen omilta Internet-sivuilta sekä kaupungin virallisilta matkailusivuilta. Enemmistö naisista koki olevansa matkailijana nautiskelija ja useimmat naiset halusivat käydä matkallaan naisryhmän kanssa sellaisissa kohteissa ja käyttää sellaisia palveluja, joita myös Jyväskylän seudulla on paljon.

Työn tulokset auttavat Jyväskylän seudun matkailumarkkinointia kohdentamaan markkinointiviestinnän tehokkaammin oikeisiin kanaviin. Tulosten perusteella työn toimeksiantaja voi myös antaa paremmin vinkkejä seudun matkailutoimijoille ja muille yrittäjille, jotta Jyväskylän seudun hajanaisesta palvelutarjonnasta saataisiin koottua naisia kiinnostavia palvelupaketteja.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste