Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kohti arvokasta markkinointia : markkinoinnillinen tilanneanalyysi yhteiskunnallisten yritysten työvälineenä

Pakula, Katri (2013)

 
Avaa tiedosto
Pakula_Katri.pdf (3.747Mt)
Lataukset: 


Pakula, Katri
Turun ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201303273697
Tiivistelmä
Opinnäytetyö esittelee yhteiskunnallisen yrittäjyyden liiketoimintamallin sekä tarkastelee yhteiskunnallisten yritysten mahdollisuutta hyödyntää markkinoinnillista tilanneanalyysia toimintansa kehittämisessä. Tavoitteena on toisaalta tutustuttaa markkinoinnin suunnittelijat yhteiskunnallisten yritysten toimintaperiaatteeseen ja toisaalta yhteiskunnalliset yrittäjät markkinoinnin toimintaperiaatteisiin.

Opinnäytetyön fokuksena on design-alalla toimivat yhteiskunnalliset yritykset ja niiden markkinointi. Tutkimusmenetelmänä käytetään kvalitatiivista case-tutkimusta, jossa analysoidaan yhden yhteiskunnallisen design-alan yrityksen, Mifuko Oy:n, markkinoinnillista tilannetta. Viimeisessä kappaleessa esitellään neljä markkinoinnillisen tilanneanalyysin pohjalta ideoitua toimenpide-ehdotusta Mifukolle.

Tekstin tietopohja perustuu markkinoinnin kirjallisuudelle sekä yhteiskunnallisen yrittäjyyden ja designin alaan perehtyneisiin sähköisiin ja kirjallisiin lähteisiin. Oleellisina lähteinä ovat myös yhteiskunnallisen yrittäjyyden, markkinoinnin ja designin alojen ammattilaisten haastattelut.

Opinnäytetyön markkinoinnillisena johtopäätöksenä on se, että tulokseen tähtäävällä markkinoinnillisella suunnittelulla on jalansijaa ideologisissakin yrityksissä. Opinnäytetyössä osoitetaan, että kaupallisen yritysmaailman käyttämät markkinoinnin perusteoriat ovat sovellettavissa myös yhteiskunnallisten yritysten käyttöön. Teesiksi voitaneen siis asettaa, että markkinoinnin ei tarvitse olla vaihtoehto pehmeiden arvojen mukaan toimimiselle, vaan keino siihen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste