Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Logistiikka-alan oppimisympäristön kehittäminen

Nyblom, Kalle (2013)

 
Avaa tiedosto
Nyblom_Kalle.pdf (291.1Kt)
Lataukset: 


Nyblom, Kalle
Tampereen ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201304164457
Tiivistelmä
Toisen asteen ammatillinen koulutus on lähtökohtaisesti vahvasti käytännön läheistä tukien oppilaan oppimista ja ammatillista kasvua yhteiskunnan vastuulliseksi jäseneksi. Opetuksen tavoitteena on valmentaa oppilaita tulevan työelämän haasteisiin ja varmistaa tarvittavan ammattitaidon taso, sekä madaltaa kynnystä työelämään siirryttäessä. Työelämälähtöisen koulutuksen työelämän tarpeiden ja jatkuvan kehityksen seuranta luo opettajalle uusia haasteita opetuksen tason varmistamiseksi ammatillisessa koulutuksessa.

Oppilaiden lähtötasot ja tuen tarpeet vaihtelevat suuresti varsinkin opintojen alkuvaiheessa. Opettajan alkuvaiheen haasteellisimpiin tehtäviin kuuluu oppilaiden vahvuuksien ja erilaisten tarpeiden kartoittaminen. Yksilöiden huomioiminen ja erilaisten persoonien hyväksyminen, sekä syrjäytymisen estäminen heti opintojen alkuvaiheessa on tärkeää. Opintojen etenemisen jatkuva seuranta ja erityistä tukea tarvitsevien oppilaiden tuen järjestäminen yhteistyössä huoltajien kanssa tulee varmistaa riittävän aikaisessa vaiheessa. Täten voimme estää ongelmien kasaantumista ja varmistaa opintojen eteneminen muun ryhmän mukana. Jo pienetkin onnistumiset luovat itsevarmuutta ja edesauttavat kehittymistä alan ammattilaiseksi.

Nuorten opiskelijoiden syrjäytymisen estämiseksi ja hyvinvoinnin varmistamiseksi meidän tulee jatkuvasti kehittää uusia motivoivia opetusmenetelmiä ja huolehtia oppimisympäristöjen monipuolisesta nykyaikaisesta tasosta. Uusien erilaisten opetusmenetelmien ja oppimisympäristöjen haasteellisuus luo uusia työkaluja oppilaille ja opettajille. Alan työ - ja elinkeinoelämän tahojen tunteminen ja yhteistyösuhteiden luominen on erittäin tärkeää, ja se mahdollistaa usein oppilaan joustavamman siirtymisen suoraan työelämään opintojen jälkeen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste