Ravintola Dexin palvelujen kehityskohteet : Kysely Mikkelin ammattikorkeakoulun kansainvälisille opiskelijoille
Ruhanen, Lauri (2013)
Ruhanen, Lauri
Mikkelin ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201304154428
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201304154428
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää kyselylomakkeen ja haastatteluiden avulla Mikkelin ammattikorkeakoulun kansainvälisten opiskelijoiden mielipiteitä Ravintola Dexin palveluista. Pääasiallinen tarkoitus oli selvittää, miten Dexi voisi kehittää palveluitaan, jotta kansainvälisten opiskelijoiden asiakastyytyväisyys paranisi. Selvitin myös kuinka Dexi saisi lisämyyntiä.
Koska ravintola Dexi avattiin vuonna 2011, ei siellä ole aikaisemmin tehty vastaavanlaista tutkimusta, joten aikaisempaa tietoa ulkomaalaisten opiskelijoiden mielipiteistä ei ole ollut saatavilla. Tämän takia pidinkin opinnäytetyön aihettani mielenkiintoisena ja tarpeellisena.
Opinnäytetyö oli kvantitatiivinen tutkimustyö, jossa ensisijaisena tutkimusmenetelmänä käytettiin kyselyä. Tämän lisäksi suoritettiin muutamia haastatteluita tukemaan kyselyä. Kyselyssä tiedusteltiin vastaajilta heidän mielipiteitään koskien Dexin asiakaspalvelua, kahvilatuotteita, ruokaa, hinnoittelua sekä ympäristöä.
Tutkimuksesta kävi ilmi, että kansainväliset opiskelijat olivat tyytyväisiä saamaansa asiakaspalveluun, hinnoitteluun ja ruokaan. Lisäksi he pitivät Dexin ilmapiiristä sekä ympäristöstä. Suurimmat kehityskohteet koskivat vastanneiden mielestä kahvilatuotteita, salaattipöytää, suomalaisen ruoan tarjoilua, englanninkielisten tuotetietojen puute sekä Dexi-stagen ohjelmistoa. Saatuja tuloksia hyväksi käyttäen, ravintola Dexi voi kehittää palveluitaan parempaan suuntaan, ja täten parantaa asiakkaidensa asiakastyytyväisyyttä.
Koska ravintola Dexi avattiin vuonna 2011, ei siellä ole aikaisemmin tehty vastaavanlaista tutkimusta, joten aikaisempaa tietoa ulkomaalaisten opiskelijoiden mielipiteistä ei ole ollut saatavilla. Tämän takia pidinkin opinnäytetyön aihettani mielenkiintoisena ja tarpeellisena.
Opinnäytetyö oli kvantitatiivinen tutkimustyö, jossa ensisijaisena tutkimusmenetelmänä käytettiin kyselyä. Tämän lisäksi suoritettiin muutamia haastatteluita tukemaan kyselyä. Kyselyssä tiedusteltiin vastaajilta heidän mielipiteitään koskien Dexin asiakaspalvelua, kahvilatuotteita, ruokaa, hinnoittelua sekä ympäristöä.
Tutkimuksesta kävi ilmi, että kansainväliset opiskelijat olivat tyytyväisiä saamaansa asiakaspalveluun, hinnoitteluun ja ruokaan. Lisäksi he pitivät Dexin ilmapiiristä sekä ympäristöstä. Suurimmat kehityskohteet koskivat vastanneiden mielestä kahvilatuotteita, salaattipöytää, suomalaisen ruoan tarjoilua, englanninkielisten tuotetietojen puute sekä Dexi-stagen ohjelmistoa. Saatuja tuloksia hyväksi käyttäen, ravintola Dexi voi kehittää palveluitaan parempaan suuntaan, ja täten parantaa asiakkaidensa asiakastyytyväisyyttä.