Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Gemilo Social - oppimisen ja opettamisen ympäristönä

Pöntiö, Inga; Jeskanen, Kirsi; Laakso, Minna; Partanen, Matti; Rautio, Kimmo; Seppälä, Janne (2013)

 
Avaa tiedosto
Jeskanen_Laakso_partanen_Pontio_Rautio_Seppala.pdf (215.8Kt)
Lataukset: 


Pöntiö, Inga
Jeskanen, Kirsi
Laakso, Minna
Partanen, Matti
Rautio, Kimmo
Seppälä, Janne
Tampereen ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201304184586
Tiivistelmä
Tämän kehittämishankkeen tarkoituksena oli kuvailla ja arvioida Gemilo Social oppimisympäristöä ja selvittää sen mahdollisuuksia opettajaopiskelijan opintoihin kiinnittymisessä. Tavoitteena oli tuottaa tietoa oppimisympäristön kehittymiseksi. Oppimisympäristön on havaittu vaikuttavan osaltaan opiskelijan opintoihin kiinnittymiseen. Gemilo Social on oppimisalustaksi suunniteltu sosiaaliseen mediaan suuntautunut internetselaimella käytettävä ympäristö. Aiempaa tutkimustietoa Gemilo Social oppimisympäristön käytöstä opiskelussa ei ole.

Aineisto koottiin keväällä 2013 haastatellen kuutta verkkopainotteisessa koulutuksessa olevaa opettajaopiskelijaa. Aineisto analysoitiin aineistolähtöisesti Gemilo Social oppimisympäristönä siinä muodossa kuin se opettajaksi Tampereena ammatillisessa opettajakorkeakoulussa opiskelevilla oli käytössä. Opettajan pedagogisissa opinnoissa Gemilo Social käyttöympäristöä käytettiin pienryhmätyöskentelyyn. Työn tilaajana oli Tampereen ammattikorkeakoulu.

Kokemusten mukaan Gemilo Social koettiin pääsääntöisesti toimivana oppimisen ympäristönä, mutta kehittämistarpeitakin löydettiin. Oppimisympäristön suoravalintapolkujen puute koettiin eniten työskentelyä hidastavaksi. Reaaliaikainen keskustelu ei ole ollut toimivaa, mutta alustan nähtiin sopivan hyvin kommenttien kirjoittamiseen. Aineistojen teossa valmiin tekstin editointi oli hidasta. Opetustyökaluna Gemilo Social toimi lähinnä tehtävien asettamisen ja palauttamisen osalta. Oppimiseen kiinnittymiseen Gemilo Social ympäristöä hyödyntäen edellyttäisi oman yksityisen sivuston luomisen, henkilökohtaisen opetussuunnitelman, portfolion ja arviointi osioiden luomisen tai käyttämisen mahdollistamista.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste