Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Verkkokaupan perustaminen ja markkinointi : Case: Käsityömyymälä verkossa

Mertala, Kirsi (2013)

 
Avaa tiedosto
Verkkokaupan perustaminen ja markkinointi.pdf (961.1Kt)
Lataukset: 


Mertala, Kirsi
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201304295562
Tiivistelmä
Käsityöt ovat monelle tapa rentoutua ja luoda jotain itse. Moni kuitenkin tekee käsitöitä ja askartelee tuotteita saadakseen myös hieman lisätuloja. Myyjäisten ja harvojen jälleenmyyjien lisäksi ei juuri ole paikkoja, missä omia tuotteita voisi myydä. Tästä on saanut alkunsa idea käsitöiden verkkokaupasta missä kuka tahansa voi myydä omia tuotteitaan ilman vaivaa oman verkkokaupan perustamisesta.

Opinnäytetyössä keskitytään käsitöiden verkkokaupan perustamiseen. Työssä käydään läpi käsitöiden myyntikanavia sekä erikoiskauppaa. Koska verkkokauppa on osa elektronista liiketoimintaa, käydään työssä läpi myös hieman elektronista kauppaa. Pääpaino opinnäytetyössä kuitenkin on verkkokaupan perustamisessa. Itse verkkokauppaa ei työn aikana kuitenkaan perusteta vaan aiheeseen tutustutaan teoriassa. Samoin käydään läpi digitaalista markkinointia ja heijastetaan markkinointikeinoja käsitöiden verkkokaupan markkinointiin.

Käsitöiden verkkokaupan todellista tarvetta kartoitettiin potentiaalisille käyttäjille osoitetulla kyselyllä. Varsin kattavien tulosten pohjalta selvisi, että käsitöiden verkkokaupalle on tarvetta ja kysyntää, mutta että verkkokaupan perustaminen ei kuitenkaan ole täysin ongelmatonta. Verkkokaupan perustaminen on ja ei ole helppoa ja onnistuakseen verkkokaupan täytyy voittaa useita kivijalkamyymälän puolella olevia etuja. Mahdotonta se kuitenkaan ei ole, mutta vaatii huomattavia ponnisteluja onnistuakseen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste