Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

KOKEMUKSET ASIAKKUUKSIEN JOHTAMISESTA : Case: Buildercom Oy partneriasiakkaat

Porkka, Elina (2013)

 
Avaa tiedosto
Porkka_Elina.pdf (1.099Mt)
Lataukset: 


Porkka, Elina
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305025945
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkittiin, miten Buildercom Oy:n partneritason asiakkaat olivat kokeneet heihin kohdistetun asiakkuuden hoitomallin. Tavoitteena oli tutkia, miten asiakkaat oli tällä hetkellä jaettu erilaisiin ryhmiin, millaista lisäarvoa hoitomallilla on mahdollisesti kyetty asiakkaille tuottamaan, ja mitkä tekijät ovat vaikuttaneet asiakkaiden kokemusten laatuun. Tutkimus toteutettiin kokonaisuudessaan kevään 2012 ja kevään 2013 välisenä aikana. Tutkimus suoritettiin, koska toimeksiantajalla oli tarve saada tietää, miten määrämuotoisilla asiakkuuden hoitomalleilla voidaan vaikuttaa asiakastyytyväisyyteen, asiakasuskollisuuteen ja laskutuksen määrään.

Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsiteltiin aluksi asiakkuuksien johtamisen merkitystä ja siihen liittyviä riskejä. Seuraavaksi käsiteltiin asiakkuuksien jaottelua sekä asiakastietoa ja asiakaskokemuksia. Lopuksi teoriassa esiteltiin erilaisia asiakkuudenhallinnan keinoja sekä hoitomalleja.

Empiriaosuus toteutettiin keräämällä tietoa sekä dokumentteihin pohjautuvasta aineistosta että teemahaastatteluin. Dokumenttiaineiston pohjalta selvitettiin Buildercom Oy:n nykyistä asiakasjaottelua. Teemahaastatteluilla puolestaan selvitettiin, millaisia kokemuksia partneriasiakkailla oli hoitomalleista ja millaista lisäarvoa he olivat omaan toimintaansa saaneet Buildercom Oy:n kumppanuuden myötä.

Tutkimuksen tuloksena kävi ilmi, että Buildercom Oy:n asiakasjaottelu pohjautuu useisiin eri kriteereihin, jotka ovat kovia arvoja, kuten laskutuksen määrä ja asiakaskannattavuus. Yhdistävä tekijänä eri segmenteillä oli jokaisesta nimetty asiakasvastuuhenkilö. Lisäksi haastatteluissa selvisi, että Buildercom Oy:n pyrkimys kumppanuuteen asiakkaidensa kanssa on oikea suunta. Kaikki haastateltavat olivat ymmärtäneet asiakasvastuutoiminnan merkityksen ja kokemukset olivat positiivisia. Jatkossa Buildercom Oy voi kehittää hoitomalliaan muun muassa olemalla paremmin asiakkaan tavoitettavissa ja ohjaamalla asiakasta rohkeasti kehittämään toimintojaan.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste