HETKI ITSELLE -MARKKINOINTISUUNNITELMA LUONTAISHOITOLA KAISU NIIRASELLE
Tervakoski, Katja (2013)
Tervakoski, Katja
Centria ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu)
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201304295565
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201304295565
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön toimeksiantajana on ylivieskalainen Luontaishoitola Kaisu Niiranen, joka on aloittanut toimintansa vuonna 2008. Vaikka yrittäjätoiminta on osa-aikaista, tarvitsee yritys markkinoinnin kehittämistä.
Opinnäytetyön teoriaosassa käsitellään Luontaishoitola Kaisu Niirasen SWOT-analyysiä, markkinoinnin peruskilpailukeinoja, segmentointia ja palvelujen markkinointia.
Opinnäytetyön pääkehittämistehtävänä on Luontaishoitola Kaisu Niirasen markki-noinnin kehittäminen. Pääkehittämistehtävä jaettiin kahteen alakehittämistehtävään, joista toinen on kampanjasuunnitelman teko yritykselle ja toisessa selvitetään yrityksen imagoa ja sen kehittämistä.
Kampanjasuunnitelma ajoittuu syksyllä 2013 Ylivieskassa pidettäviin Hyvän Olon Lähde -messuille. Messuilla yrittäjällä on oma osasto, jossa hän tekee työnäytöksiä sekä asiakaskyselyn.
Yritysimagoa selvitettiin sähköpostikyselyllä. Kyselyyn vastasi kahdeksan henkilöä kymmenestä. Kyselyn perusteella olemassa olevat asiakkaat ovat tyytyväisiä hoitolan palveluun, mutta myös pari kehittämisideaa syntyi kyselyn avulla.
Opinnäytetyön teoriaosassa käsitellään Luontaishoitola Kaisu Niirasen SWOT-analyysiä, markkinoinnin peruskilpailukeinoja, segmentointia ja palvelujen markkinointia.
Opinnäytetyön pääkehittämistehtävänä on Luontaishoitola Kaisu Niirasen markki-noinnin kehittäminen. Pääkehittämistehtävä jaettiin kahteen alakehittämistehtävään, joista toinen on kampanjasuunnitelman teko yritykselle ja toisessa selvitetään yrityksen imagoa ja sen kehittämistä.
Kampanjasuunnitelma ajoittuu syksyllä 2013 Ylivieskassa pidettäviin Hyvän Olon Lähde -messuille. Messuilla yrittäjällä on oma osasto, jossa hän tekee työnäytöksiä sekä asiakaskyselyn.
Yritysimagoa selvitettiin sähköpostikyselyllä. Kyselyyn vastasi kahdeksan henkilöä kymmenestä. Kyselyn perusteella olemassa olevat asiakkaat ovat tyytyväisiä hoitolan palveluun, mutta myös pari kehittämisideaa syntyi kyselyn avulla.