ASIAKASTYYTYVÄISYYSTUTKIMUS KINNULAN RAKENNUS JA SISUSTUS OY:LLE
Kautto, Jussi (2013)
Kautto, Jussi
Centria ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu)
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305036162
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305036162
Tiivistelmä
Kinnulan Rakennus ja Sisutus Oy on vuonna 2009 Kinnulaan perustettu sisustus ja rakennusalan tuotteiden myyntiin erikoistunut yritys pienessä maalaiskunnassa Kinnulassa. Yritys myy myös polttoainetta ja tavallisia arkipäivän taloustavaroita. Tulevaisuudessa myyntiä aiotaan lisätä myös maataloustuotteiden puolelle.
Tämän opinnäytetyön aiheena oli asiakastyytyväisyystutkimus Kinnulan Rakennus ja Sisustus Oy:lle. Tavoitteena oli selvittää, kuinka tyytyväisiä Kinnulan Rakennus ja Sisustus Oy:n asiakkaat ovat yrityksen tuotteisiin, asiakaspalveluun ja palveluympäristöön hyödyntäen samalla markkinoinnin kilpailukeinojen 7P-mallin eri osa-alueita.
Tutkimusmenetelmänä käytettiin kyselomaketta, jossa oli yhteensä 11 eri kysymystä yrityksen eri aihealueista, kuten tuotteen ja asiakaspalvelun laatu, hinta, jakelu/saatavuus, viestintä, toimintaympäristö, henkilöstö ja toimintaprosessi. Kyselylomakkeita jaettiin yhteensä noin 50 kappaletta ja vastauksia kertyi yhteensä 38 kappaletta. Vastanneiden kesken suoritettiin 50 euron lahjakortin arvonta myymälään.
Tutkimuksesta saadut tulokset analysoin Excel-laskentataulukko-ohjelmalla. Tutkimuksen perusteella yritys sai sekä hyvää että kiitettävää palautetta.
Tällä työllä on suurta merkitystä toimeksiantajalle myynnin kehittämisen kannalta, koska aikaisempaa asiakastyytyväisyystutkimusta yritykselle ei ole tehty.
Tämän opinnäytetyön aiheena oli asiakastyytyväisyystutkimus Kinnulan Rakennus ja Sisustus Oy:lle. Tavoitteena oli selvittää, kuinka tyytyväisiä Kinnulan Rakennus ja Sisustus Oy:n asiakkaat ovat yrityksen tuotteisiin, asiakaspalveluun ja palveluympäristöön hyödyntäen samalla markkinoinnin kilpailukeinojen 7P-mallin eri osa-alueita.
Tutkimusmenetelmänä käytettiin kyselomaketta, jossa oli yhteensä 11 eri kysymystä yrityksen eri aihealueista, kuten tuotteen ja asiakaspalvelun laatu, hinta, jakelu/saatavuus, viestintä, toimintaympäristö, henkilöstö ja toimintaprosessi. Kyselylomakkeita jaettiin yhteensä noin 50 kappaletta ja vastauksia kertyi yhteensä 38 kappaletta. Vastanneiden kesken suoritettiin 50 euron lahjakortin arvonta myymälään.
Tutkimuksesta saadut tulokset analysoin Excel-laskentataulukko-ohjelmalla. Tutkimuksen perusteella yritys sai sekä hyvää että kiitettävää palautetta.
Tällä työllä on suurta merkitystä toimeksiantajalle myynnin kehittämisen kannalta, koska aikaisempaa asiakastyytyväisyystutkimusta yritykselle ei ole tehty.