Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinoinnin kilpailukeinostrategian laatiminen Hyvinvointiosuuskunta Helmihetkelle

Hirvikangas, Cecilia (2013)

 
Avaa tiedosto
Hirvikangas_Cecilia.pdf (783.9Kt)
Lataukset: 


Hirvikangas, Cecilia
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305087283
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli luoda porvoolaiselle Hyvinvointiosuuskunta Helmihetkelle markkinoinnin kilpailukeinostrategia, jonka avulla yritys saisi parannettua sen tunnettavuutta Porvoon alueella ja sen myötä lisättyä liiketoimintaa. Hyvinvointisosuukunta Helmihetki oli opinnäytetyötä aloitettaessa kolmesta yrityksestä koostuva osuuskunta, jonka toiminta-ajatus ja liikeidea oli tarjota porvoolaisille työnantajille työhyvinvointipalveluita koulutus- ja valmennuspäivien muodossa parantaakseen henkilöstön työssä jaksamista. Opinnäytetyöprojektin aikana osuuskunnan toiminta lakkautettiin.

Tietoperustassa käsitellään työhyvinvointiasioiden roolia nykypäivän työelämässä, mää-ritellään työhyvinvoinnin eri käsitteitä ja kerrotaan mitä markkinoinnin kilpailukeinostrategia tarkoittaa ja mitkä sen tavoitteita ovat. Markkinoinnin kilpailukeinostrategian laatimiselle tehtiin suunnitelma, jota lähdettiin toteuttamaan askel askeleelta sen mukaan. Ennen kilpailukeinostrategian laatimista tutkittiin mm. markkina-aluetta ja kohderyhmää ja yhtä porvoolaista kilpailijayritystä. Myös suomalaisten tyypillisiä työhyvinvointihaasteita tutkittiin yleisellä tasolla ja Porvoon alueelta valittiin kaksi potentiaalista ostajayritystä, joiden työhyvinvointipalvelutarpeisiin perehdyttiin.

Markkinoinnin kilpailukeinostrategia tarkoittaa neljän tekijän kautta yritystoiminnan kulmakivien määrittelyä. Nämä neljä tekijää ovat tuote, hinta, saatavuus ja markkinointiviestintä. Helmihetkelle suunniteltiin tutkitun tiedon perusteella myytävät tuotteet, hinnoittelumalli, palvelun saatavuusmahdollisuudet käsiteltiin ja tehtiin ehdotuksia markkinointiviestinnän keinoihin liittyen. Kehitetyt tuotteet olivat viisi erilaista val-mennuspäivän teemapakettia, jotka keskittyvät tiettyyn työhyvinvointiin liittyvään haas-teeseen. Markkinointiviestintää suunniteltiin hyvin rajallisen budjetin lähtökohdista, joten valitut keinot painottuivat henkilökohtaiseen myyntityöhön talkoohengessä, sekä muutamiin edullisiin keinoihin parantaa yrityksen tunnettavuutta kohdealueella.

Kilpailukeinostrategian luomisprosessi oli osin onnistunut, mutta lähtötilanteessa ilmi käynyt yrityksen liiketoimintasuunnitelman suurpiirteisyys nousi haasteeksi työn edetessä. Työn tekeminen alkoi liikeidean tarkasta määrittelystä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste