Kanta-asiakkaiden palvelujen tunnettavuus riittävyys ja niiden kehittäminen X seudun Nordeassa
Rämö, Riikka (2009)
Rämö, Riikka
Mikkelin ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200912087407
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200912087407
Tiivistelmä
Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, kuinka hyvin X seudun Nordean kanta-asiakkaat tuntevat heille suunnatut edut ja palvelut ja ovatko ne riittäviä. Tutkimuksessa selvitettiin myös, mitä mieltä X seudun Nordean kanta-asiakkaat ovat saamastaan asiakaspalvelusta ja toimiiko yhteydenpito heidän mielestä.
Tutkimusongelmana oli selvittää kanta-asiakkaiden palvelujen tunnettavuutta ja riittävyyttä. Tutkimus toteutettiin empiirisenä tutkimuksena ja tutkimusmenetelmänä käytin kvantitatiivista tutkimusmenetel-mää. Tutkimuksessa lähetettiin kirjekysely 1280:lle X seudun Nordean kanta-asiakkaalle ja vastauspro-sentiksi tuli noin 24 %.
Tutkimuksessa selvisi, että X seudun Nordean kanta-asiakkaat ovat hyvin tyytyväisiä heille suunnattuihin etuihin ja palveluihin sekä asiakaspalveluun. Kanta-asiakkaiden mielestä tietoa eduista ja palveluista on ollut riittävästi, mutta tietoa haluttiin edelleen lisää.
Pitkäaikaiset asiakassuhteet ovat yrityksille erittäin tärkeitä. Onkin tärkeää, että kanta-asiakkaista pidetään huolta ja heihin ollaan mahdollisimman paljon yhteydessä. Oli ilo huomata, että X seudun kanta-asiakkaiden mielestä he ovat saaneet erittäin hyvää palvelua ja he luottavat X seudun Nordean toimihen-kilöihin. Avoimissa kysymyksissä oli selkeästi huomattavissa, että asiakkaat arvostavat X seudun Nordean tarjoamaa asiantuntevaa ja ystävällistä palvelua.
Tutkimusongelmana oli selvittää kanta-asiakkaiden palvelujen tunnettavuutta ja riittävyyttä. Tutkimus toteutettiin empiirisenä tutkimuksena ja tutkimusmenetelmänä käytin kvantitatiivista tutkimusmenetel-mää. Tutkimuksessa lähetettiin kirjekysely 1280:lle X seudun Nordean kanta-asiakkaalle ja vastauspro-sentiksi tuli noin 24 %.
Tutkimuksessa selvisi, että X seudun Nordean kanta-asiakkaat ovat hyvin tyytyväisiä heille suunnattuihin etuihin ja palveluihin sekä asiakaspalveluun. Kanta-asiakkaiden mielestä tietoa eduista ja palveluista on ollut riittävästi, mutta tietoa haluttiin edelleen lisää.
Pitkäaikaiset asiakassuhteet ovat yrityksille erittäin tärkeitä. Onkin tärkeää, että kanta-asiakkaista pidetään huolta ja heihin ollaan mahdollisimman paljon yhteydessä. Oli ilo huomata, että X seudun kanta-asiakkaiden mielestä he ovat saaneet erittäin hyvää palvelua ja he luottavat X seudun Nordean toimihen-kilöihin. Avoimissa kysymyksissä oli selkeästi huomattavissa, että asiakkaat arvostavat X seudun Nordean tarjoamaa asiantuntevaa ja ystävällistä palvelua.