Hangö Bowlinghall : Utvecklingsmöjligheter för en liten idrottsverksamhet
Lindström, Max (2013)
Lindström, Max
Yrkeshögskolan Novia
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305087237
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305087237
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena on parantaa Hangon keilahallin taloudellista tilannetta, selvittämällä konkreettisia parannusmenetelmiä markkinointinäkökulmasta. Opinnäytetyössä halutaan kartoittaa keilahallin nykytilannetta ja tähän tilanteeseen johtaneita asioita, sekä parhaiten toimivia menetelmiä.
Työssä on haastateltu kahta keilahallin avainhenkilöä, puheenjohtaja Jaana Hartikkaa ja hallimestari Seppo Nurmea, sekä käytetty vuonna 2011 tehdyn kyselyn tuloksia. Työssä asiakaskeskeisiä markkinointiteorioita on tutkittu, muun muassa word of mouth markkinointia, mainosmediat ja niiden tehokkuus, markkinointimix, Kotlerin musta laatikko sekä ostopäätökseen liittyvät asiat. Kyselytuloksien ja haastatteluiden perusteella on sovellettu teoriaa, tuloksena käytännön parannusehdotuksia. Ehdotukset vaihtelevat yksinkertaisista menetelmistä houkutella uusia asiakkaita monimutkaisimpiin prosesseihin, kuten tapahtumat, monipuolinen markkinointi ja tarjoukset.
Työssä on haastateltu kahta keilahallin avainhenkilöä, puheenjohtaja Jaana Hartikkaa ja hallimestari Seppo Nurmea, sekä käytetty vuonna 2011 tehdyn kyselyn tuloksia. Työssä asiakaskeskeisiä markkinointiteorioita on tutkittu, muun muassa word of mouth markkinointia, mainosmediat ja niiden tehokkuus, markkinointimix, Kotlerin musta laatikko sekä ostopäätökseen liittyvät asiat. Kyselytuloksien ja haastatteluiden perusteella on sovellettu teoriaa, tuloksena käytännön parannusehdotuksia. Ehdotukset vaihtelevat yksinkertaisista menetelmistä houkutella uusia asiakkaita monimutkaisimpiin prosesseihin, kuten tapahtumat, monipuolinen markkinointi ja tarjoukset.