Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Mikkelin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Mikkelin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Mikkelin Prisman neuvonnan asiakastyytyväisyyskysely

Pynnonen, Henna (2013)

 
Avaa tiedosto
Opinnaytetyo Henna Pynnonen.pdf (1.091Mt)
Lataukset: 


Pynnonen, Henna
Mikkelin ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305097446
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoitus on tutkia Mikkelin Prisman neuvonnan asiakkaiden tyytyväisyyttä ja kartoittaa mahdollisia kehittämisideoita. Työ toteutettiin tapaustutkimuksena ja tutkittavia olivat neu-vonnassa asioivat asiakkaat. Tutkimusongelma on, kuinka tyytyväisiä asiakkaat ovat neuvontapisteen palveluun, tarjontaan ja tuotteisiin.

Opinnäytetyön teoreettisessa viitekehyksessä käsittelen yhtenä suurena päälukuna palvelun laatua, jota olen syventynyt ajattelemaan syvällisemmin pienempien asiakokonaisuuksien kautta. Alaluvut käsittele-vät palvelua, laatua ja asiakastyytyväisyyttä ensin selittäen asiasanat, jonka jälkeen pureudun paremmin itse aiheeseen.

Tutkimusaineiston hankinta toteutettiin maaliskuussa 2013 kyselylomakkeilla, jotka olivat asiakkaiden saatavilla neuvontapisteen tiskiltä kahden viikon ajan. Lomakkeita tehtiin 250 kappaletta, joista takaisin täytettyjä lomakkeita saatiin 156 kappaletta. Tutkimuksessa käytettiin pääosin määrällistä tutkimusmene-telmää, mutta jotta asiakkaiden vapaat mielipiteet ja kehittämisideat saatiin selville, käytettiin myös kah-den avoimen kysymyksen verran laadullista tutkimusmenetelmää. Saadun aineiston analysoimiseen käytettiin SPSS–ohjelmaa ja Exceliä.

Tutkimustulokset kertovat, että Mikkelin Prisman neuvonnan asiakkaat ovat tyytyväisiä neuvonnan pal-veluun, tarjontaan ja tuotteisiin. Neuvontapisteellä asioi ikäryhmältään laaja skaala asiakkaita, joille jo-kaiselle löytyy omanlaisensa syy asioimiseen. Vaikka asiakkaat ovatkin tyytyväisiä neuvontaan ja sen henkilökuntaan, aina on edes vähän kehitettävää ja parannettavaa. Tämän tietävät myös neuvontapisteen asiakkaat ja esille saatiinkin muutamia hyödyllisiä kehitysehdotuksia.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste