Markkinointiviestinnän kehittäminen ohjelmatoimisto Royal Flop:lle
Nieminen, Mika (2013)
Nieminen, Mika
Turun ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305046212
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305046212
Tiivistelmä
Royal Flop on vuonna 2011 perustettu ohjelmatoimisto, jonka perustajat itse esiintyvät erilaisissa juhlatapahtumissa ja tämän lisäksi myyvät neljälle muulle artistelle keikkoja. Royal Flop:n ohjelmisto tarjoaa musiikkia ja juontajia erilaisiin viihdetapahtumiin.
Tässä opinnäytetyössä perehdytään siihen, miten aloittavan ohjelmatoimisto Roayl Flopin kannattaa lähteä markkinoimaan itseään kustannustehokkaasti asiakkaille ja perehdytään mitä markkinointia suunniteltaessa pitää ottaa huomioon. Millä keinoilla yritys pystyy luomaan itsestään haluttavan brändin, jonka artisteja ja ohjelmaa ihmiset haluavat juhliinsa esiintymään.
Opinnäytetyön ongelmana on, miten vielä tuntematon yritys pystyy kustannustehokkaasti lisäämään näkyvyyttään ja tätä kautta tunnettavuuttaan. Mitkä ovat ne kustannustehokkaat keinot, joilla pystytään olemaan yhteydessä koko Suomen ihmisiin. Roayl Flop on myynyt nyt jo ympäri Suomen keikkoja, mutta näkyvyyden lisääntymisellä haetaan enemmän yhteydenottoja, joiden kautta saadaan myytyä erilaisia uniikkeja ratkaisuja ihmisten tarpeisiin.
Opinnäytetyössä perehdytään kuluttajien laumasieluisuuteen ja siihen miten internettiä pystytään hyödyntämään tämän asian ansiosta. Internetin kautta monet musiikkia soittavat yhtyeet ovat pystyneet nousemaan pienessä ajassa koko maailman tietoisuuteen muodostumalla ilmiöksi. Internetistä on tullut tärkeä työkalu ihmisille arjessa ja työssä ja tämän takia on tärkeää pystyä tarjoamaan omaa sisältöään siellä, missä se on kaikkien ulottuvilla.
Tässä opinnäytetyössä perehdytään siihen, miten aloittavan ohjelmatoimisto Roayl Flopin kannattaa lähteä markkinoimaan itseään kustannustehokkaasti asiakkaille ja perehdytään mitä markkinointia suunniteltaessa pitää ottaa huomioon. Millä keinoilla yritys pystyy luomaan itsestään haluttavan brändin, jonka artisteja ja ohjelmaa ihmiset haluavat juhliinsa esiintymään.
Opinnäytetyön ongelmana on, miten vielä tuntematon yritys pystyy kustannustehokkaasti lisäämään näkyvyyttään ja tätä kautta tunnettavuuttaan. Mitkä ovat ne kustannustehokkaat keinot, joilla pystytään olemaan yhteydessä koko Suomen ihmisiin. Roayl Flop on myynyt nyt jo ympäri Suomen keikkoja, mutta näkyvyyden lisääntymisellä haetaan enemmän yhteydenottoja, joiden kautta saadaan myytyä erilaisia uniikkeja ratkaisuja ihmisten tarpeisiin.
Opinnäytetyössä perehdytään kuluttajien laumasieluisuuteen ja siihen miten internettiä pystytään hyödyntämään tämän asian ansiosta. Internetin kautta monet musiikkia soittavat yhtyeet ovat pystyneet nousemaan pienessä ajassa koko maailman tietoisuuteen muodostumalla ilmiöksi. Internetistä on tullut tärkeä työkalu ihmisille arjessa ja työssä ja tämän takia on tärkeää pystyä tarjoamaan omaa sisältöään siellä, missä se on kaikkien ulottuvilla.