Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Service Development Plan, Case: Song Community Oy

Sorri, Risto (2009)

 
Avaa tiedosto
27.11.09 thesis1.pdf (1.819Mt)
Lataukset: 


Sorri, Risto
Laurea-ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200911276383
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on tutkia ja kartoittaa Song Community Oy:n nykyistä tilannetta ja arvioida yrityksen tulevaisuutta liiketoiminnallisessa mielessä. Opinnäytetyö tehdään Song Community Oy:lle joka on erikoistunut musiikin yhteisöosallisuus-periaatteeseen ja sosiaalisen median ideaan perustuvaan musiikkiliiketoimintaan Internetissä.

Tutkimusalueet sisälsivät käyttäjätutkimuksen, kuten myös Song Community Web 2.0 tyyppisen kommunikaation välineenä. Tavoitteena lisäksi on myös tutkia mitä käyttäjät hakevat, kun lataavat musiikkia tai käyttävät samankaltaisia Web 2.0 tyyppisiä palveluja kuin Song Community, ja mitkä erilaiset kuluttajaryhmät saattaisivat etsiä kaupallisia Internet-musiikkipalveluja.

Näin syvällistä tutkimusta ei ole tähän mennessä tehty ja sellainen on tarpeen. Opinnäytetyön tekijä oli itse henkilökohtaisesti töissä Song Communityllä noin kaksi kuukautta toisen työhar-joittelun aikana, joten Song Communityn valinta oli luonnollinen. Opinnäytetyön tekijä on kiinnostunut yrityksestä, ja siitä kuinka siitä voisi kehittää paremman.

Teoreettinen kehys koostuu tuotekehityksestä, tuotteen elinkaaresta, kaupallistamisesta, markkinointikommunikaatiosta ja S.W.O.T- analyysiä. Teoriaosiota tuetaan Web 2.0-konseptilla, yhteisöosallisuuden ja brainstorming:in konsepteilla.

Tutkimus suoritettiin käyttämällä kvalitatiivisia metodeita ja Action Study-menetelmää. Käytetty teoreettinen data kerättiin kirjallisuudesta ja empiiren aineisto kasattiin dynaamisesti tutkien. Kyselylomake, jota tiedon hankinnassa myös käytettiin, on opinnäytetyön lopussa, liitteissä.

Empiirisessä osiossa ajatus on ymmärtää, missä Song Community on nyt ja mihin se on menossa, ja mihin sen pitäisi suunnata. Tarkoitus on kartoittaa tilanne niin hyvin kuin mahdollista ja auttaa liiketoimintaa kasvamaan ja kukoistamaan, primäärisesti lisäämällä käyttäjien määrää, ja luo-malla suhde heihin.

Tulokset todistivat nykyisen yrityksen nykyisen suunnan oikeaksi. Markkinoille tunkeutuminen on yrityksen tämän hetkinen strategia ja tuotetta kehitetään paremmaksi vastaamaan kysyntään. Mahdollisuus suureen suosioon on ehdottomasti olemassa. Suhteet olemassa olevaan asiakaskuntaan on pidettävä kunnossa ja näkyvyys medioissa on varmistettava. Erityisesti In-ternetissä näkyvyyttä on mahdollista parantaa tietoteknistä osaamista hyväksikäyttäen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste