dc.contributor.author | Sorri, Risto | |
dc.date.accessioned | 2009-12-09T13:33:54Z | |
dc.date.available | 2009-12-09T13:33:54Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | URN:NBN:fi:amk-200911276383 | |
dc.identifier.uri | http://www.theseus.fi/handle/10024/5857 | |
dc.description.abstract | The reason for this thesis is to do a research about Song Community Oy´s present situation and predict the future of the company. The thesis is prepared for Song Community Oy which specializes in the music business on the Internet based on principles of social media and crowdsourcing.
The study areas incorporated user research, as well as Song Community as the channel of Web 2.0 type of communication. The purpose is also to research what users are searching for when downloading music or using services like Song Community, and what different user groups might search for in commercial online music services.
Such in-depth research has not been conducted yet and is much needed. The author of the thesis personally worked for Miccia Oy (Song Community´s parent company) 2 months for the second job placement, so choosing Song Community was natural. The author of the thesis is interested in the case company and how it could be developed.
The theoretical framework offered consists of product development, product life cycle, com-mercialization, marketing communication and S.W.O.T analysis. The theoretical context will be supported by the concepts of Web 2.0, crowdsourcing, brainstorming, globalization and information society.
The sample enclosed about 30 persons, from spring to autumn 2009. The ages were between 18-60 and they represented both genders. The reason behind choosing this kind of sample because anyone can come across the service in Internet and it is open for all.
The study was conducted using the qualitative method and Action Study- method. The theoretical data used was collected from literature, and the empirical section was built researching dynamically. The questionnaire form that was also used in the gathering of the information is in the end of the thesis, as a part of the appendices.
The contribution for the empirical section is, after evaluating the case company´s present state and course, to suggest guidelines for the company’s future development. The purpose is to illustrate the situation as well as possible and help the business to grow, primarily through increasing the quantity of users, and creating a relationship to them.
In conclusion the main findings and suggested strategic choices for the company are listed. | en |
dc.description.abstract | Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on tutkia ja kartoittaa Song Community Oy:n nykyistä tilannetta ja arvioida yrityksen tulevaisuutta liiketoiminnallisessa mielessä. Opinnäytetyö tehdään Song Community Oy:lle joka on erikoistunut musiikin yhteisöosallisuus-periaatteeseen ja sosiaalisen median ideaan perustuvaan musiikkiliiketoimintaan Internetissä.
Tutkimusalueet sisälsivät käyttäjätutkimuksen, kuten myös Song Community Web 2.0 tyyppisen kommunikaation välineenä. Tavoitteena lisäksi on myös tutkia mitä käyttäjät hakevat, kun lataavat musiikkia tai käyttävät samankaltaisia Web 2.0 tyyppisiä palveluja kuin Song Community, ja mitkä erilaiset kuluttajaryhmät saattaisivat etsiä kaupallisia Internet-musiikkipalveluja.
Näin syvällistä tutkimusta ei ole tähän mennessä tehty ja sellainen on tarpeen. Opinnäytetyön tekijä oli itse henkilökohtaisesti töissä Song Communityllä noin kaksi kuukautta toisen työhar-joittelun aikana, joten Song Communityn valinta oli luonnollinen. Opinnäytetyön tekijä on kiinnostunut yrityksestä, ja siitä kuinka siitä voisi kehittää paremman.
Teoreettinen kehys koostuu tuotekehityksestä, tuotteen elinkaaresta, kaupallistamisesta, markkinointikommunikaatiosta ja S.W.O.T- analyysiä. Teoriaosiota tuetaan Web 2.0-konseptilla, yhteisöosallisuuden ja brainstorming:in konsepteilla.
Tutkimus suoritettiin käyttämällä kvalitatiivisia metodeita ja Action Study-menetelmää. Käytetty teoreettinen data kerättiin kirjallisuudesta ja empiiren aineisto kasattiin dynaamisesti tutkien. Kyselylomake, jota tiedon hankinnassa myös käytettiin, on opinnäytetyön lopussa, liitteissä.
Empiirisessä osiossa ajatus on ymmärtää, missä Song Community on nyt ja mihin se on menossa, ja mihin sen pitäisi suunnata. Tarkoitus on kartoittaa tilanne niin hyvin kuin mahdollista ja auttaa liiketoimintaa kasvamaan ja kukoistamaan, primäärisesti lisäämällä käyttäjien määrää, ja luo-malla suhde heihin.
Tulokset todistivat nykyisen yrityksen nykyisen suunnan oikeaksi. Markkinoille tunkeutuminen on yrityksen tämän hetkinen strategia ja tuotetta kehitetään paremmaksi vastaamaan kysyntään. Mahdollisuus suureen suosioon on ehdottomasti olemassa. Suhteet olemassa olevaan asiakaskuntaan on pidettävä kunnossa ja näkyvyys medioissa on varmistettava. Erityisesti In-ternetissä näkyvyyttä on mahdollista parantaa tietoteknistä osaamista hyväksikäyttäen. | fi |
dc.language.iso | eng | |
dc.publisher | Laurea-ammattikorkeakoulu | |
dc.rights | All rights reserved | |
dc.title | Service Development Plan, Case: Song Community Oy | en |
dc.type.ontasot | fi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis| | |
dc.identifier.dscollection | 10024/269 | |
dc.organization | Laurea-ammattikorkeakoulu | |
dc.contributor.organization | Laurea-ammattikorkeakoulu | |
dc.subject.keyword | product development | |
dc.subject.keyword | commercialization | |
dc.subject.keyword | marketing communication | |
dc.subject.keyword | internet music | |
dc.subject.keyword | crowdsourcing | |
dc.subject.keyword | Web 2.0 | |
dc.subject.keyword | social media | |
dc.subject.keyword | globalization | |
dc.subject.keyword | creativity | |
dc.subject.keyword | 4 P´s | |
dc.subject.specialization | International Business-to-business marketing | |
dc.subject.degreeprogram | fi=Liiketalous, hallinto ja markkinointi|sv=Företagsekonomi, förvaltning och marknadsföring|en=Business Management, Administration and Marketing| | |
dc.subject.discipline | Degree Programme in Business Management | |