Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Myyjän motivaatioon vaikuttavat tekijät

Hussi, Ville (2013)

 
Avaa tiedosto
Hussi_Ville.pdf (657.7Kt)
Lataukset: 


Hussi, Ville
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305158657
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona Asappi Oy:lle, joka on pääkaupunkiseudulla toimiva lähettipalveluyritys. Asappi Oy:n myyjät eivät ole täysin motivoituneita myyntityön tekemiseen, minkä takia opinnäytetyössä haluttiin selvittää, miten myyjien esimiehet voivat motivoida alaisiaan tehokkaaseen myyntityöhön. Opinnäytetyö rajattiin käsittelemään sitä, miten esimies voi vaikuttaa myyjän motivaatioon, koska se oli toimeksiantajayrityksen toive.

Opinnäytetyössä käytetty teoria keskittyy motivaatioon, sekä myynnin johtamiseen. Opinnäytetyön teoriaosuudessa on selitettynä se, mitä motivaatio ylipäätänsä on ja minkälainen merkitys sillä on myyntityössä. Teoriaosuudessa myynnin johtamisen osalta keskitytään siihen, miten myyntijohtaja voi vaikuttaa myyjien motivaatioon motivoimalla, palkitsemalla, oikeanlaisella palkkamallilla, sekä kouluttamisen avulla. Lisäksi opinnäytetyön teoriaosuudessa perehdytään siihen, miten myyntijohtajan järjestämät myyntikilpailut ja asetut myyntitavoitteet vaikuttavat myyjien motivaatioon.

Tutkimus toteutettiin määrällisen kyselyn avulla. Tutkija teetti kyselyn opinnäytetyössä käytetyn teorian pohjalta, johon vastasi 46 yritysmyynnintehtävissä toimivaa henkilöä. Kyselyssä saatujen tulosten perusteella tutkimuksen toteuttaja laati kehittämisehdotuksia toimeksiantajayrityksen myyntityötä johtavalle henkilölle.

Tutkimuksessa kävi ilmi, että kaikki opinnäytetyön teoriaosuuden asiat vaikuttavat myyjien motivaatioon. Kyselyn vastausten, sekä toimeksiantajayrityksessä tehdyn havainnoin perusteella tehtiin johtopäätökset, joiden mukaan Asappi Oy:ssä myyntiä johtavan henkilön tulisi kannustaa myyjiään enemmän työntekoon, tarjota myyjilleen ylimääräisiä palkintoja hyvin tehdystä työstä, sekä järjestää enemmän myyntikoulutuksia. Lisäksi hänen tulisi järjestää myyjilleen myyntikilpailuita, sekä asettaa myyjille selkeät myyntitavoitteet.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste