Tutkimus palvelun laadusta Lapland Safaris North Oy:ssä
Friis, Tanja (2013)
Friis, Tanja
Yrkeshögskolan Novia
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305137980
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305137980
Tiivistelmä
Matkailun ohjelmapalveluyritykset ovat niin kotimaisesti kuin kansainvälisestikin kasvava ilmiö. Asiakaspalvelu ja palvelun laatu ovat tärkeitä asioita yrityksessä ja sekä asiakaspalvelutaitoja että palvelun laatua voi kehittää. Turvallisuusasiat ovat myös keskeinen osa ohjelmapalveluyrityksen toimintaa, ja ne tulee huomioida ohjelmapalveluja suunniteltaessa.
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on selvittää miten asiakkaat kokevat asiakaspalvelun ja palvelun laadun Lapland Safaris North Oy- yrityksessä. Tätä varten tehtiin kvantitatiivinen tutkielma, jossa käytettiin kyselylomaketta vastauksien saamiseksi. Teoreettisen viitekehyksen pohjalta kehitettyä kyselylomaketta jaettiin asiakkaille Lapland Safaris North Oy:n Safari clubilla, joka toimii safarien aloituspaikkana. Täytettyjä kyselylomakkeita kertyi yhteensä 212 kappaletta.
Tuloksista voidaan todeta, että Lapland Safaris North Oy on palveluntarjoajana kiitettävän ja erinomaisen välimaastossa. Asiakkaat olivat suurimmaksi osaksi tyytyväisiä yrityksen palvelun laatuun ja melkein jokainen suosittelisi yritystä muille. Parannettavaa löytyy aina, ja pienellä hienosäädöllä Lapland Safaris North Oy:stä voidaan tehdä vieläkin parempi ohjelmapalveluyritys.
Opinnäytetyön odotetaan antavan lukijalle kattava kuva Lapland Safaris North Oy- yrityksestä, asiakaspalvelusta ja palvelun laadusta ja turvallisuuteen liittyvistä tekijöistä ohjelmapalveluyrityksessä.
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on selvittää miten asiakkaat kokevat asiakaspalvelun ja palvelun laadun Lapland Safaris North Oy- yrityksessä. Tätä varten tehtiin kvantitatiivinen tutkielma, jossa käytettiin kyselylomaketta vastauksien saamiseksi. Teoreettisen viitekehyksen pohjalta kehitettyä kyselylomaketta jaettiin asiakkaille Lapland Safaris North Oy:n Safari clubilla, joka toimii safarien aloituspaikkana. Täytettyjä kyselylomakkeita kertyi yhteensä 212 kappaletta.
Tuloksista voidaan todeta, että Lapland Safaris North Oy on palveluntarjoajana kiitettävän ja erinomaisen välimaastossa. Asiakkaat olivat suurimmaksi osaksi tyytyväisiä yrityksen palvelun laatuun ja melkein jokainen suosittelisi yritystä muille. Parannettavaa löytyy aina, ja pienellä hienosäädöllä Lapland Safaris North Oy:stä voidaan tehdä vieläkin parempi ohjelmapalveluyritys.
Opinnäytetyön odotetaan antavan lukijalle kattava kuva Lapland Safaris North Oy- yrityksestä, asiakaspalvelusta ja palvelun laadusta ja turvallisuuteen liittyvistä tekijöistä ohjelmapalveluyrityksessä.