Provisiopalkkaisten myyjien johtaminen kasvavassa organisaatiossa
Harjula, Olli (2021)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021123090607
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021123090607
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoitus on selvittää provisiopalkkaisten myyjien johtamista kasvavassa organisaatiossa. Tutkimuksen näkökulmasta on syytä selvittää myyntityö, joka sisältää myynnin, myyjän ja myyntitiimin. On syytä selvittää johtaminen kasvavassa organisaatiossa, joka sisältää myynnin ympäristön ja -johtamisen.
Tutkimusmetodina käytetään fenomenografista tutkimusta. Siinä pyritään kuvaamaan ihmisten kokemuksia ja käsityksiä aiheesta, siten kuin tietty ryhmä ihmisiä käsittää ilmiöitä ja sen sisältöä. Tutkimusaineistona käytettiin yrityksen johdolle ja myynnille suunnattuja teemakysymyksiä. Teemoja haastattelussa oli viisi (5). Teemoina esiintyi myynti, ympäristö, tavoitteet, kehittyminen ja johtaminen.
Tutkimuskysymysten kannalta tutkimusaineistosta ilmeni viisi erilaista kategoriaa, joiden vastaukset pohjautuivat hyvin teoriassa esitettyyn materiaaliin, jotka ovat myynti, ympäristö, tavoitteet, kehittyminen ja johtaminen.
Tutkimusmetodina käytetään fenomenografista tutkimusta. Siinä pyritään kuvaamaan ihmisten kokemuksia ja käsityksiä aiheesta, siten kuin tietty ryhmä ihmisiä käsittää ilmiöitä ja sen sisältöä. Tutkimusaineistona käytettiin yrityksen johdolle ja myynnille suunnattuja teemakysymyksiä. Teemoja haastattelussa oli viisi (5). Teemoina esiintyi myynti, ympäristö, tavoitteet, kehittyminen ja johtaminen.
Tutkimuskysymysten kannalta tutkimusaineistosta ilmeni viisi erilaista kategoriaa, joiden vastaukset pohjautuivat hyvin teoriassa esitettyyn materiaaliin, jotka ovat myynti, ympäristö, tavoitteet, kehittyminen ja johtaminen.
