Asiakastyytyväisyystutkimus ABC-Tikkula
Mielonen, Salla (2009)
Mielonen, Salla
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200912107620
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200912107620
Tiivistelmä
Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää ABC-Tikkulan lounasasiakkaiden tyytyväisyyden tasoa. Asiakastyytyväisyystutkimuksen avulla pyrittiin selvittämään mitä mieltä asiakkaat ovat ABC-Tikkulan lounaasta ja kaikista siihen kuuluvista lisäkkeistä. Nämä lisäkkeet ovat leivät, levitteet, salaattipöytä, noutopöytä, ruokajuomat, ruokailuvälineet, jälkiruoka kahvi/tee sekä palvelu.
Tutkittavana ollut aineisto kerättiin ABC:n asiakkailta 26.11.-2.12.2008 välisenä aikana. Tutkimus tehtiin otoksena päivän asiakkaista, kaikki lounas asiakkaat saivat halutessaan vastata kyselyyn. Tutkimus suoritettiin kyselylomakkeella, johon asiakkaat vastasivat itsenäisesti. Asiakastyytyväisyystutkimukseen saatiin 147 täytettyä kyselylomaketta.
Tutkimuksen avulla ABC-Tikkulan henkilökunnan on mahdollista kehittää toimintaansa vastaamaan enemmän asiakkaiden toiveita. Tutkimuksen avulla saatiin selville asioita joihin tulee kiinnittää tulevaisuudessa huomiota. Lisäksi selvitettiin mitkä asiat ovat jo nyt asiakkaiden mielestä hyviä ja toimivia.
Kokonaisuudessaan asiakkaat olivat tyytyväisiä ABC-Tikkulan lounaaseen. Ruokaa pidettiin hyvänä ja palvelua ystävällisenä.
Tutkittavana ollut aineisto kerättiin ABC:n asiakkailta 26.11.-2.12.2008 välisenä aikana. Tutkimus tehtiin otoksena päivän asiakkaista, kaikki lounas asiakkaat saivat halutessaan vastata kyselyyn. Tutkimus suoritettiin kyselylomakkeella, johon asiakkaat vastasivat itsenäisesti. Asiakastyytyväisyystutkimukseen saatiin 147 täytettyä kyselylomaketta.
Tutkimuksen avulla ABC-Tikkulan henkilökunnan on mahdollista kehittää toimintaansa vastaamaan enemmän asiakkaiden toiveita. Tutkimuksen avulla saatiin selville asioita joihin tulee kiinnittää tulevaisuudessa huomiota. Lisäksi selvitettiin mitkä asiat ovat jo nyt asiakkaiden mielestä hyviä ja toimivia.
Kokonaisuudessaan asiakkaat olivat tyytyväisiä ABC-Tikkulan lounaaseen. Ruokaa pidettiin hyvänä ja palvelua ystävällisenä.