Kuittauskoulutus : Koulutuksen vaikuttavuus varastosaldojen oikeellisuuteen kuittausjärjestelmän kautta
Parkinen, Pavel (2013)
Parkinen, Pavel
Tampereen ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305199431
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305199431
Tiivistelmä
Opinnäytetyö on tehty Finncont Oy:n toimeksiannosta. Yrityksessä käytetään toiminnanohjausjärjestelmää, jonka kautta tapahtuu kaikki valmistuneiden tuotteiden kirjaukset. Yrityksessä katsottiin tarkoituksenmukaiseksi järjestää työntekijöille kuittauskoulutus. Tavoitteena oli koulutuksen avulla varmistaa kuittausjärjestelmän kautta varastosaldojen oikeellisuus.
Finncont Oy on perustettu vuonna 1974 ja se on nykyään Euroopan johtavia metallisten ja muovisten IBC-konttien (Intermediate Bulk Container) valmistajia sekä Pohjoismaiden johtava rotaatiovalettujen ympäristötuotteiden ja teknisten komponenttien sopimusvalmistaja.
Opinnäytetyössä käsitellään sekä kuittauskoulutuksen sisältöä, opetusmateriaaleja ja koulutusmenetelmiä että koulutuksen arviointia kokonaisuudessaan. Lisäksi paneudutaan koulutuksen merkitykseen organisaation tavoitteiden saavuttamisessa.
Opinnäytetyön lähtökohtana on yrityksessä toteutettu kuittauskoulutus. Lisäksi kuvaillaan koulutuksen seurauksena tapahtunutta toiminnan muuttumista. Opinnäytetyön lopussa analysoidaan ja pohditaan koulutuksen vaikuttavuutta, taloudellisia ja toiminnallisia hyötyjä yritykselle.
Finncont Oy on perustettu vuonna 1974 ja se on nykyään Euroopan johtavia metallisten ja muovisten IBC-konttien (Intermediate Bulk Container) valmistajia sekä Pohjoismaiden johtava rotaatiovalettujen ympäristötuotteiden ja teknisten komponenttien sopimusvalmistaja.
Opinnäytetyössä käsitellään sekä kuittauskoulutuksen sisältöä, opetusmateriaaleja ja koulutusmenetelmiä että koulutuksen arviointia kokonaisuudessaan. Lisäksi paneudutaan koulutuksen merkitykseen organisaation tavoitteiden saavuttamisessa.
Opinnäytetyön lähtökohtana on yrityksessä toteutettu kuittauskoulutus. Lisäksi kuvaillaan koulutuksen seurauksena tapahtunutta toiminnan muuttumista. Opinnäytetyön lopussa analysoidaan ja pohditaan koulutuksen vaikuttavuutta, taloudellisia ja toiminnallisia hyötyjä yritykselle.