Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakastyytyväisyystutkimus Bowling Houselle

Lilja, Valtteri (2013)

 
Avaa tiedosto
Lilja_Valtteri.pdf (615.2Kt)
Lataukset: 


Lilja, Valtteri
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305148269
Tiivistelmä
Palveluala on kehittynyt paljon viime vuosikymmeninä. Asiakkaat ovat muuttuneet tietoisemmiksi palvelutarjonnasta ja vaativimmiksi kuluttajiksi, jotka haluavat laadukkaita tuotteita. Toiminta on muuttunut entistä asiakaslähtöisemmäksi ja palveluiden laatua on tarkkailtava jatkuvasti. Asiakkuusajattelu on myös muuttunut tärkeämmäksi. Asiakkaisiin pyritään luomaan vahva side, koska on huomattu tyytyväisten asiakkaiden käyttävän palveluita useammin ja ostavan enemmän. Kun asiakkaat ovat tyytyväisiä tuotteeseen ja palveluun, he eivät niin helposti etsi korvaavia tuotteita kilpailijoilta. Palvelualalla asiakaspalvelun taso vaikuttaa asiakastyytyväisyyteen erittäin paljon ja yrityksen on tärkeä kuunnella asiakkaitaan. Asiakastyytyväisyystutkimus on erittäin hyvä tapa selvittää asiakkaiden mielipiteitä ja ajatuksia palveluista ja asiakaspalvelun tasosta.

Opinnäytetyön aiheena on asiakastyytyväisyystutkimus Nurmijärvellä sijaitsevassa keilahalli Bowling Housessa. Työn tavoitteena oli selvittää asiakkaiden tyytyväisyyttä Bowling Housen tämän hetkisiin palveluihin ja asiakaspalveluun. Samalla kartoitettiin heidän asiakasrakennettansa ja luotiin yritykselle työkalu asiakaspalautteen keräämiseen. Bowling Housessa ei ennen tätä tutkimusta ole tehty asiakastyytyväisyystutkimusta tai kerätty minkäänlaista kirjallista palautetta. Kysely tehtiin keväällä 2013. Asiakkaat saivat kahden viikon ajan täyttää lomaketta vapaasti. Palautettuja lomakkeita tuli yhteensä 24. Tutkimus oli kvantitatiivinen tutkimus.

Tutkimuksen tuloksissa ei ilmennyt suurta hajontaa, vaikka vastaajien määrä jäikin hyvin vähäiseksi. Lähes kaikki kyselyyn vastanneista piti Bowling Housen palveluita ja asiakaspalvelua keskiarvollisesti parempana kuin hyvänä. Kokouspalvelut ja saunakabinetti saivat heikoimmat tulokset, eikä kovin moni vastaajista ollut käyttänyt kokouspalveluita tai saunakabinettia. Vastanneista vain hieman alle puolet oli käynyt jossain Bowling Housen tapahtumassa. Kokouspalvelut ja tapahtumat nousivat esiin suurimpina kehityskohteina ja niiden kehittämiseksi voisi tehdä laajemman tutkimuksen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste