Let´s go to countryside : farmhouse accommodation web pages in the Ostrobothnia area
Kukkola, Annika (2013)
Kukkola, Annika
Centria ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu)
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305179300
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305179300
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli maatilamatkailu Pohjanmaan alueella, erityisesti tutkimus keskittyi maatilamatkailu yritysten internet sivuihin ja niiden mahdollisuuksiin houkutella ulkomaalaisia matkailijoita kyseisiin maatilamatkailu yrityksiin. Tarkoituksena oli saada selville ovatko internet sivut nykyisellään houkuttelevia, erityisesti ulkomaalaisia matkailijoita ajatellen, ja mitä voitaisiin tehdä paremmin.
Työssä käytetty tutkimusmenetelmä oli kvalitatiivinen tutkimus. Kuuden maatilamatkailu yrityksen internet sivuja arvioitiin käyttämällä tekstianalyysia, ja sivuilta arvioitiin niiden Englannin-kielistä versiota, kuvien ja tekstin käyttöä sekä värimaailmaa. Ainoa rajoitus näille kuudelle internet sivulle oli se että yhden tulisi olla Pohjanmaalta, yhden Keski-Pohjanmaalta, kahden Etelä-Pohjanmaalta sekä kahden Pohjois-Pohjanmaalta.
Tulokset osoittavat, että maatilamatkailusivustoilla on vielä tarvetta kehittymiselle, jos halutaan saavuttaa kansainväliset markkinat. Suurin puute oli englannin-kielisen version puuttuminen joko kokonaan tai sen vajavuus. Monet tutkituista sivustoista kaipaavat ohjausta muillakin osa-alueilla. Loppujen lopuksi sivustoilla oli kuitenkin hyvät pohjat jotka pienellä kehittämisellä voisivat tulla hyvinkin houkutteleviksi internet sivuiksi kansainvälisille matkustajille.
Työssä käytetty tutkimusmenetelmä oli kvalitatiivinen tutkimus. Kuuden maatilamatkailu yrityksen internet sivuja arvioitiin käyttämällä tekstianalyysia, ja sivuilta arvioitiin niiden Englannin-kielistä versiota, kuvien ja tekstin käyttöä sekä värimaailmaa. Ainoa rajoitus näille kuudelle internet sivulle oli se että yhden tulisi olla Pohjanmaalta, yhden Keski-Pohjanmaalta, kahden Etelä-Pohjanmaalta sekä kahden Pohjois-Pohjanmaalta.
Tulokset osoittavat, että maatilamatkailusivustoilla on vielä tarvetta kehittymiselle, jos halutaan saavuttaa kansainväliset markkinat. Suurin puute oli englannin-kielisen version puuttuminen joko kokonaan tai sen vajavuus. Monet tutkituista sivustoista kaipaavat ohjausta muillakin osa-alueilla. Loppujen lopuksi sivustoilla oli kuitenkin hyvät pohjat jotka pienellä kehittämisellä voisivat tulla hyvinkin houkutteleviksi internet sivuiksi kansainvälisille matkustajille.