Aloittavan yrityksen liiketoiminta- ja markkinointisuunnitelma : Case Koirien Keidas
Siekkinen, Riikka (2013)
Siekkinen, Riikka
Centria ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu)
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305199473
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305199473
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tehtävänä oli antaa alkusysäys yrityksen perustamiselle. Koirien Keidas on kahden sisaruksen yrityshaave, jonka tarkoituksena on palvella koirienomistajia sekä heidän koiriaan erilaisilla hoitopalveluilla.
Opinnäytetyön aiheena oli koota yrityksen liiketoimintasuunnitelma sekä pohtia liiketoimintaa Koirien Keitaan näkökulmasta. Koirien Keidas on suunnitteilla oleva koirahoitolayritys, jonka perustamista varten selvitetään, mitä liiketoimintasuunnitelma sisältää. Työn tarkoituksena on antaa rohkaisua yrityksen perustamiseen ja selventää sen vaatimia toimia. Lisäksi Koirien Keitaalle tehtiin esimerkki markkinointisuunnitelmasta, joka on salainen ja erillinen liite. Markkinointisuunnitelmassa luotiin yritykselle markkinoinnintoteutussuunnitelma ja tehtiin ehdotuksia värimaailmasta, sekä logoista, käyntikorteista ja esitteistä.
Opinnäytetyön teoria käsitteli liiketoimintasuunnitelman sisältöä sekä varsinkin markkinoinnin monipuolisuutta ja tärkeyttä. Markkinoinnin kilpailukeinoissa kerrottiin laajemmasta 7P:n mallista, joka entisestään lisäsi markkinoinnin mahdollisuuksia. Teorian lisäksi opinnäytetyötä tehtäessä suoritettiin kyselytutkimus, jolla selvitettiin koiranomistajien erilaisia koirahoitoloihin liittyviä mielipiteitä. Kysely suoritettiin lomakekyselynä Kajaanin koiranäyttelyssä tammikuussa 2013.
Opinnäytetyön tuloksena saatiin kattavat ohjeet yrityksen liiketoimintasuunnitelman tekemiseen ja markkinoinnin aloittamiseen. Kyselystä saadut vastaukset osoittivat, että koirahoitoloille on kysyntää Suomessa ja että koirillekin halutaan tarjota erilaisia hoitoja ja virikkeitä.
Opinnäytetyön aiheena oli koota yrityksen liiketoimintasuunnitelma sekä pohtia liiketoimintaa Koirien Keitaan näkökulmasta. Koirien Keidas on suunnitteilla oleva koirahoitolayritys, jonka perustamista varten selvitetään, mitä liiketoimintasuunnitelma sisältää. Työn tarkoituksena on antaa rohkaisua yrityksen perustamiseen ja selventää sen vaatimia toimia. Lisäksi Koirien Keitaalle tehtiin esimerkki markkinointisuunnitelmasta, joka on salainen ja erillinen liite. Markkinointisuunnitelmassa luotiin yritykselle markkinoinnintoteutussuunnitelma ja tehtiin ehdotuksia värimaailmasta, sekä logoista, käyntikorteista ja esitteistä.
Opinnäytetyön teoria käsitteli liiketoimintasuunnitelman sisältöä sekä varsinkin markkinoinnin monipuolisuutta ja tärkeyttä. Markkinoinnin kilpailukeinoissa kerrottiin laajemmasta 7P:n mallista, joka entisestään lisäsi markkinoinnin mahdollisuuksia. Teorian lisäksi opinnäytetyötä tehtäessä suoritettiin kyselytutkimus, jolla selvitettiin koiranomistajien erilaisia koirahoitoloihin liittyviä mielipiteitä. Kysely suoritettiin lomakekyselynä Kajaanin koiranäyttelyssä tammikuussa 2013.
Opinnäytetyön tuloksena saatiin kattavat ohjeet yrityksen liiketoimintasuunnitelman tekemiseen ja markkinoinnin aloittamiseen. Kyselystä saadut vastaukset osoittivat, että koirahoitoloille on kysyntää Suomessa ja että koirillekin halutaan tarjota erilaisia hoitoja ja virikkeitä.