Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Tapahtuman viestintä sosiaalisessa mediassa : SomeTime 2013 -tapahtuman suunnittelu

Jylhänkangas, Hanna (2013)

 
Avaa tiedosto
Tapahtuman viestinta sosiaalisessa mediassa.pdf (1.121Mt)
Lataukset: 


Jylhänkangas, Hanna
Hämeen ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305219811
Tiivistelmä
Opinnäytetyön teko alkoi keväällä 2012 SomeTime 2012 KISS -
tapahtuman kävijäkyselyn teon innoittamana. Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, mitä tapahtuman suunnittelu sisältää ja miten siinä tulisi viestiä. Työn tavoitteena oli vastata kysymyksiin: mitä tapahtuman suunnittelussa pitää ottaa huomioon ja miten sen aikana tulee viestiä sosiaalisessa mediassa. Toiminnallisessa opinnäytetyössä keskityttiin SomeTimetapahtumaan, joka järjestetään vuonna 2013 neljännen kerran. Toimeksiantajana opinnäytetyölle toimi HAMKin markkinointikoordinaattori Teemu Korpi, joka kuuluu tapahtuman järjestäjien joukkoon.

Työn tietoperusta muodostui viestinnän, sosiaalisen median ja tapahtuman teoriasta. Tässä opinnäytetyössä keskityttiin viestintään internetissä ja sosiaalisessa mediassa. Sosiaalinen media käsittää tässä työssä vain SomeTime-tapahtuman kannalta oleelliset kanavat ja välineet. Työssä hyödynnettiin kahta aiemmin toteutettua kävijäkyselyä, haastattelua ja teoriatietoa. Näiden avulla luotiin ohjeistus, jonka avulla suunnitteluvaihe ja siihen sisältyvät asiat olisivat selkeästi hahmotettavissa. Tulevaisuudessa tapahtuman järjestäjät voivat hyödyntää ohjeistusta muistilistan tavoin suunnitellessaan tapahtumaa.

Vuonna 2013 SomeTime-tapahtuma suunnittelu tehtiin yksityiskohtaisemmin ja paremmin kuin vuoden 2012 tapahtuman. Tapahtuman suunnittelussa aikataulun teko ja työnjako ovat merkittäviä projektijohtajan tehtäviä. Suunnitteluvaiheessa tärkeimpiä suunniteltavia ja tehtäviä asioita ovat tilojen hankinta, ohjelman suunnittelu ja aikataulutus, esiintyjien ja tarjoilujen hankinta sekä järjestäjien ja osallistujien löytäminen. Viestintä järjestäjäjoukon kesken on tärkeää, sillä jokaisen on tiedettävä oma vastuualueensa, mutta osattava hahmottaa myös kokonaisuuden palaset. Myös muiden sidosryhmien kanssa viestiminen on tärkeää, jotta tapahtumasta tulisi onnistunut, ja osallistujamäärä täyttäisi asetetun tavoitteen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste