Tapaustutkimus: Story of Sports Oy
Nikkilä, Niko (2013)
Nikkilä, Niko
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305219870
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305219870
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni tehdään toimeksiantona Story of Sportsille. Yritys tuottaa urheilutapah-tumia, luo sisältöjä urheilukonsepteihin ja on urheilumarkkinoinnin asiantuntija. Story of Sports auttaa lajiliittoja, seuroja ja niiden yhteistyökumppaneita täyttämään katsomot ja tekemään tuotteesta houkuttelevan. Tässä projektissa tutkitaan Story of Sportsin pal-veluita ja niiden hyötyjä kahdessa jo olemassa olevassa asiakkuudessa. Story of Sportsille tuotetaan konkreettinen tuotteistamis- ja markkinointisuunnitelma kartoittamalla mahdollisten uusien asiakkaiden tarpeita.
Tietoja on hankittu avoimissa haastattelutilanteissa viiden Story of Sportsille mahdolli-sen uuden asiakkaan kanssa. Haastattelumenetelmällä varmistetaan, että tieto on validi ja tarvittaessa voidaan kysyä täydentäviä kysymyksiä parempien tulosten saamiseksi. Lisäksi lähteinä on käytetty aihealueen kirjallisuutta.
Työn teoriaosiossa kerrotaan olennaisin tuotteistamisesta ja tuotteen markkinoinnista asiakkaalle. Lisäksi teoriaosuus sisältää asiakkuudenhallinnan, koska se on tärkeä osa tuotteistamista, yrityksen jatkuvuutta ja toimintaa. Brändäys on jätetty työn teoriaosuu-den aihealueesta pois.
Haastatteluista saatujen tietojen ja kirjallisuuden pohjalta on Story of Sportsille räätälöity sen mahdollisten asiakkaiden tarpeita vastaava tuotteistamissuunnitelma. Tätä tuot-teistamissuunnitelmaa markkinoidaan tehtyä markkinointisuunnitelmaa käyttäen.
Tietoja on hankittu avoimissa haastattelutilanteissa viiden Story of Sportsille mahdolli-sen uuden asiakkaan kanssa. Haastattelumenetelmällä varmistetaan, että tieto on validi ja tarvittaessa voidaan kysyä täydentäviä kysymyksiä parempien tulosten saamiseksi. Lisäksi lähteinä on käytetty aihealueen kirjallisuutta.
Työn teoriaosiossa kerrotaan olennaisin tuotteistamisesta ja tuotteen markkinoinnista asiakkaalle. Lisäksi teoriaosuus sisältää asiakkuudenhallinnan, koska se on tärkeä osa tuotteistamista, yrityksen jatkuvuutta ja toimintaa. Brändäys on jätetty työn teoriaosuu-den aihealueesta pois.
Haastatteluista saatujen tietojen ja kirjallisuuden pohjalta on Story of Sportsille räätälöity sen mahdollisten asiakkaiden tarpeita vastaava tuotteistamissuunnitelma. Tätä tuot-teistamissuunnitelmaa markkinoidaan tehtyä markkinointisuunnitelmaa käyttäen.