Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Matkailukohteen markkinoinnin suunnittelu : case: Fiskarsin ruukki

Partanen, Katju (2013)

 
Avaa tiedosto
Partanen_Katju.pdf (232.4Kt)
Lataukset: 


Partanen, Katju
Turun ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013052210042
Tiivistelmä
Raaseporissa sijaitseva Fiskarsin ruukki on Fiskars Oyj:n synnyinpaikka. Tänä päivänä Fiskarsin ruukki tunnetaan suomalaisen taiteen ja muotoilun keskuksena ja siellä vierailee noin 150 000 kävijää vuosittain. Kulttuurielämysten lisäksi ruukki tarjoaa korkealaatuisia kokous-, majoitus- ja ravintolapalveluja ympäri vuoden. Myös aluetta ympäröivä luonto, erilaiset työpajat sekä myymälät tarjoavat kävijöille nähtävää ja koettavaa jokaisena vuodenaikana.

Tämä opinnäytetyö on toiminnallinen ja sen aiheena on markkinoinnin suunnittelu Fiskarsin ruukissa. Toimeksiantajana on Fiskars Oyj, Fiskarsin Kiinteistöt. Matkailukohteen markkinoinnissa on omat haasteensa verrattuna perinteiseen yrityslähtöiseen markkinointiin. Lisähaastetta onnistuneisiin markkinointitoimenpiteisiin Fiskarsin ruukissa tuo myös alueen yhteisöllisyys sekä sen vahva linkitys Fiskars Oyj:hin. Tavoitteena oli selvittää nykyiset markkinointitoimenpiteet ja hahmottaa kehityskohteet tehokkaamman markkinoinnin mahdollistamiseksi.
Työ käsittelee Fiskarsin ruukin nykyisiä markkinointitoimenpiteitä ja esittelee kehitysehdotuksia markkinoinnin tehostamiseksi ja näkyvyyden parantamiseksi. Perehtymällä toimeksiantajan nykyisiin markkinointitoimenpiteisiin ja seuraamalla niiden tehokkuutta ja vaikutusta kohderyhmiin, saatiin esille olennaisimmat kehityskohteet. Työ on laadittu matkailumarkkinoinnin näkökulmasta ja kehitysehdotukset on laadittu markkinointisuunnitelman pohjalta keskittyen matkailukohteen markkinoinnin kannalta oleellisiin kohtiin. Työn sisällössä on huomioitu toimeksiantajan lisäksi Fiskarsin ruukin alueella toimivien yritysten mahdollisuus soveltaa esiteltyjä keinoja oman tuotteensa tai palvelunsa markkinointitoimenpiteiden suunnittelussa.

Fiskarsin ruukin markkinointi on jatkuvasti kehittyvää ja sen erikoistarpeisiin sekä asiakasryhmien laajuuteen kiinnitetään runsaasti huomiota. Tässä työssä Fiskarsin ruukin näkyvyyden parantamiseen ja näin ollen kävijämäärien lisääntymiseen esitetyt markkinointitoimenpide-ehdotukset on koottu tiivistetysti työn loppuun. Osa kehittämisehdotuksista on jo toteutusvaiheessa ruukin nykyisissä markkinointitoimenpiteissä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste