Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Matkailupaketin tuotteistaminen kohteena perinnelaivayhdistys Ihana ry

Koivukorpi, Maria (2009)

 
Avaa tiedosto
Koivukorpi_Maria.pdf (310.4Kt)
Lataukset: 


Koivukorpi, Maria
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200912117695
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli suunnitella ja tuotteistaa matkailupaketti Luvian Laitakariin perinnelaivayhdistys Ihana ry:lle, käyttäen paikallisten matkailuyrittäjien palveluja. Palvelutuotteen teema oli purjealukset ja Luvian 1800-luvun merenkulku-perinne. Tavoitteena oli tuotepaketin avulla lisätä Perinnelaivayhdistyksen tunnettavuutta Satakunnan alueella, hankkia yhdistykselle uusia jäseniä ja asiakassuhteita. Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä.

Opinnäytetyö koostui teoriasta ja käytännön toteutuksesta. Alussa esiteltiin Perinne-laivayhdistys Ihana ry ja matkailupaketissa mukana olleet matkailuyritykset. Teoriaosuudessa käsiteltiin perinteitä ja sitä, miten ne liittyivät kulttuurimatkailuun, tuotteistamisen prosessia sekä tuotepaketin markkinointia. Teoriaosuudessa käytettiin hyväksi jo olemassa olevaa tietoa heijastamalla sitä tuotepakettiin.

Matkailupaketin tuotteistaminen suunniteltiin Viherkosken kymmenen vaiheen kaaviota käyttäen. Tuotteistamisprosessiin ei liitetty tuotepaketin testausta työn aikataulun vuoksi ja osio korvattiin tuotteen markkinointisuunnitelmalla. Tuotepaketti sisälsi tervetulokahvin Luvian Merihelmessä, tutustumisen purjealus Ihanaan, meriretken Säpin majakkasaareen ja ruokailun. Matkailupaketin kohderyhmäksi valittiin yritys- ja yhdistysasiakkaat. Tuotteen markkinoinnin teoriaosuudessa käsiteltiin ensin yleisesti asiakaskeskeistä matkailumarkkinointia ja esiteltiin kilpailukeinojen 4P-malli, josta valmiin tuotteen kilpailukeinoksi valittiin markkinointiviestintä. Opinnäytetyön käytännön toteutus koostui yhteistyöstä matkailuyrittäjien kanssa. Työn lopussa esiteltiin tarkka tuotekuvaus matkailupaketin sisällöstä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste